ورق گالوانیزه: علیرغم توسعه سریع صنعت تولید، گروه های اصلی کالاهایی که امروزه مورد نیاز مصرف کننده هستند، از دیرباز مشخص شده اند. یکی از پیشتازان گروه های محصولات برای فروش فولاد گالوانیزه است که به دلیل محافظت تضمین شده در برابر خوردگی محبوبیت و توزیع زیادی را به دست آورده است.

ورق گالوانیزه | فروش آهن آلات ساختمانی | آهن ربات

فلزی با پوشش اضافی که هم در حوزه صنعتی و هم در بخش تولید استفاده می شود.

تولید کننده می تواند حداکثر محافظت از محصول را به لطف پوشش ضخیم روی ورق تضمین کند.

نحوه تولید ورق گالوانیزه

ورق های فولادی کلاسیک (اغلب به صورت رول عرضه می شوند) که با روی قدیمی پوشانده شده اند به عنوان مواد اولیه در تولید استفاده می شوند.

این محصول از همه طرف پردازش می شود ، ضخامت پوشش بستگی به الزامات DSTU دارد که در هنگام ایجاد آن بر شاخص های رطوبت در محل استفاده از فولاد گالوانیزه تأکید شده است.

آهن ربات

دستگاه های گالوانیزه گرم برای ایجاد محصولات با کیفیت بالا – یکی از رایج ترین روش های تولید ورق های گالوانیزه – استفاده می شود.

برای مرجع، علاوه بر گالوانیزه گرم، سازنده می تواند از روش گالوانیزه سرد و روش های پوشش گالوانیکی استفاده کند، اما همانطور که تمرین نشان می دهد، اغلب از آنها استفاده نمی شود.

 تفاوت ورق گالوانیزه و فولاد ضد زنگ چیست؟

اول از همه مراحل پوشش است .در مرحله اول پخت ورق فولادی انجام می شود. پس از قرار گرفتن در معرض دمای بالا، ورق در مخزن روی مذاب غوطه ور می شود.

پس از خشک شدن لایه روی، ورق ها به یک محفظه حفاظتی منتقل می شوند، جایی که محصولات روغن کاری یا غیرفعال می شوند.

به نوبه خود، هنگام ایجاد فولاد ضد زنگ، اثر کروم غلیظ (از ۱۰.۵ تا ۲۶٪) وجود دارد که یک لایه شفاف و قوی روی سطح ایجاد می کند که یک لایه محافظ قدرتمند تشکیل می دهد که اجازه زنگ زدن فلز را نمی دهد.

بنابراین، هر دو ورق ضد زنگ و گالوانیزه دارای یک لایه محافظ هستند که ویژگی ها، مزایا و معایب خاص خود را دارد.

به ویژه، گالوانیزه کاملاً در برابر خم شدن، مهر زنی، نورد و کشیدن مقاومت می کند، در حالی که تمام دستاوردهای “فولاد ضد زنگ” را حفظ می کند.

خرید ورق گالوانیزه | قیمت آهن آلات ساختمانی | آهن ربات

در این رابطه، این سوال مطرح می شود – فولاد ضد زنگ یا گالوانیزه چه چیزی بهتر است؟

هیچ راه حل یکسانی وجود ندارد – همه چیز به وظایفی که پیش روی خود تعیین می کنید، بودجه های اختصاص داده شده برای پروژه و نیازهای مشتری نهایی بستگی دارد.

ورق های فولادی گالوانیزه الزامات DSTU 14918-80 را برآورده می کند.

 نکات ایمنی استفاده از ورق گالوانیزه

در واقع هیچ محدودیتی برای گالوانیزه جوش وجود ندارد، اما تعدادی الزامات و ویژگی های منحصر به فرد وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. از آنجایی که دستگاه جوش فلز را تا دمای بیش از ۱۲۰۰ درجه گرم می کند، در حالی که نقطه ذوب روی به علامت ۹۰۶ درجه می رسد. بر این اساس، در مکان های جوش، لایه روی می سوزد.

دانستن این نکته ضروری است که  تبخیر روی برای سلامتی بسیار مضر است، بنابراین تهویه با کیفیت بالا هنگام انجام چنین کاری بسیار مهم است.

در زمان جوشکاری با الکترود، روی تبخیر می شود و در نتیجه سطح محصول در نواحی تماس ممکن است ترک خورده یا با منافذ پوشیده شود. این به این  معنی است که می توانید سفتی درز را فراموش کنید ، باید مشکل را از بین ببرید.

نکات انتخاب ورق گالوانیزه

هنگام انتخاب ورق های گالوانیزه، باید قابلیت استخراج محصول را نیز در نظر گرفت. علامت گذاری عمومی پذیرفته شده در زیر آورده شده است:

  • G عمیق است.
  • H طبیعی است.
  • VG بسیار عمیق است.

هنگام طبقه بندی ورق های گالوانیزه، نباید فراموش کرد که محصول را می توان در ۲ نوع ارائه کرد که به طور مستقیم به شاخص های کیفیت کاربرد روی روی سطح فلز بستگی دارد.

UR – کاهش تنوع ضخامت.

NR – raznothishchinnost معمولی.

قیمت فولاد گالوانیزه چقدر است؟

هزینه محصولات به طور مستقیم به ضخامت پوشش اعمال شده بر روی ورق فلز بستگی دارد.

کلاس های محصول زیر متمایز می شوند:

توصیه می کنیم هنگام انتخاب فولاد گالوانیزه، قبل از هر چیز، بخش کاربرد آن (در فضای باز یا داخلی) را در نظر بگیرید.

این به شما امکان می دهد در صورت صرفه جویی در آنها و انتخاب نوع نامناسب محصولات ،

برای استحکام بیش از حد هزینه نکنید و هنگام تعویض ورق ها متحمل ضرر اضافی نشوید.

ورق گالوانیزه کجا استفاده می شود

فولاد گالوانیزه  چه نوع مصالح ساختمانی است و کجا می توان از آن استفاده کرد؟

در این مرحله از این فلز نورد شده بسیار در مراحل مختلف تولید و ساخت استفاده می شود.

مزایای ورق گالوانیزه شامل حداکثر استحکام محصول ، مونتاژ و جداسازی ساده، پوشش دهی طولانی مدت است.

ورق گالوانیزه یک انتخاب عالی برای پردازش یک شیء خانگی یا صنعتی، ایجاد خط لوله، ناودان و حتی بدنه خودرو است.

پنل های فلزی سقفی نیز از فولاد گالوانیزه ساخته شده است.



تاريخ : | 16:44 | نویسنده : moadeli |

ورق سیاه در دسته اقلام فلزی قرار دارد و از آن در صنعت ساختمان، ساخت خودرو و صنایع سنگین به وفور استفاده می‌شود. موارد استفاده این ورق در صنایع مختلف گسترده می‌باشد به‌طوری که از آن تحت عنوان ماده اولیه خام به منظور ساخت محصولات صنعتی و پروفیل‌ ها استفاده می‌کنند.

در نتیجه مقادیر زیای از فولاد تولیدی در کارخانجات به شکل ورق عرضه می‌شود. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع کاربرد ورق سیاه و انواع آن آشنا سازیم. پس با ما همراه باشید.

ورق-گالوانیزه-

ورق سیاه چیست؟

در ابتدا بهتر است جهت آشنایی با ورق سیاه توضیحاتی ارائه دهیم تا با انواع ورق و کاربرد آن آشنا شوید. تولید ورق سیاه بر اساس دو نوع تکنولوژی نورد گرم و نورد سرد انجام می‌شود؛ در نتیجه نورد گرم محصولی که حاصل می‌شود ورق سیاه (Black sheet) و محصولی که در نتیجه خروجی نورد سرد، به دست می آید ورق روغنی (Oily sheet) نام دارد.

به بیان دیگر ورق سیاه تحت تاثیر عملیات نورد فشاری در دمای بیشتر از ۹۳۰ درجه سانتیگراد قرار می‌گیرد و ویژگی شکل پذیری آن بهینه می‌گردد، به ورق حاصله ورق فولادی نورد گرم یا ورق سیاه می گویند. سطح بیرون این نوع ورق به دلیل عملیاتی که بر روی آن انجام می‌شود براق نیست و به رنگ مات است. به همین دلیل است که به آن را تحت عنوان ورق سیاه می‌شناسند.

نورد گرم برای تولید ورق سیاهنورد گرم برای تولید ورق سیاه

فولاد نورد سرد و فولاد نورد گرم با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. خوب است بدانید که فولاد نورد گرم از سطح نازک‌تری نسبت به فولاد نورد سرد برخوردار است و این موضوع سبب شده تا بتواند در مقابل خوردگی از خود مقاومت بهتری نشان دهد. توجه داشته باشید از ورق‌های نوع تجاری ST33 تا ST52در صنعت ساختمان استفاده می‌شود که متغیر است.

ممکن است این سوال به ذهن شما خطور کند که چه عاملی سبب نرمی و سختی در این ورق‌ها می‌شود؟ در پاسخ این سوال خوب است بدانید که مقدار نرمی و سختی این ورق‌ها بر اساس نوع آلیاژی که در تهیه و ساخت آن‌ها به‌کار رفته تفاوت دارد؛ در واقع ورق‌های سخت‌تر ورق‌هایی هستند که میزان درصد کربن در آن‌ها بیشتر است؛ به بیان ساده‌تر میزان بالای درصد کربن به سخت‌تر شدن ورق‌های فولادی منجر می‌شود.

ورق گالوانیزه گرم، از دو نوع فولاد کم کربن ۳۶A  و ۱۰۱۱A  ساخته شده و از آن‌ها در صنایع مختلف به فراوانی استفاده می‌شود. این دو با یکدیگر متفاوت هستند؛ به‌طوری که ۳۶A  برای جوشکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و فرآیند عملیات حرارتی باعث تقویت آن می‌شود. این در حالی است که ۱۰۱۱A  به دلیل دوام و ماندگاری خوبی که دارد، ضمن فرم پذیری ویژه در تولید و ساخت انواع مختلف ظروف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع ورق سیاه

ورق‌های سیاه، در دو نوع ورق سیاه صنعتی و ورق سیاه معمولی با رعایت استانداردهای لازم انجام می پذیرد. ورق‌های نورد گرم از نوع ST37 کاربرد گسترده‌ای در صنعت ساختمان، سوله سازی، ساخت مخزن، سدسازی و غیره دارند. در بازار ورق‌های سیاه صنعتی با نام تجاری ST37 و ورق سیاه معمولی با نام تجاری A516-GR60,70 و A285-GR C و A283-GR C و ST52 یافت می‌شود و می‌توانید با توجه به نیاز خود، آن‌ها را تهیه نمایید. کاربرد ورق سیاه در هر نوعی میتواند متفاوت باشد.

 



تاريخ : | 16:43 | نویسنده : moadeli |

نبشی: از لوازم ساختمانی با اهمیت است که در ساختمان های مختلف  به کار گرفته می شود. نبشی هم به صورت تکی و هم به صورت مرکب در سازه های مختلف استفاده می شود. این محصول در واقعی یکی از انواع پروفیل فلزی است که دارای دو بال عمود بر هم است ، البته در بعضی بال ها عمود بر هم نیستند و یک زاویه تقریبا ۹۰ درجه ای دارند .‌

نبشی | فروش انواع آهن آلات صنعتی | آهن ربات

این دو گونه علاوه بر شکل ظاهری کاربردهای متفاوتی نیز از هم دارند، ولی استحکام و دوام یکسانی دارند و بر اساس نیاز باید از هر یک از این دو ‌در جای درست خود استفاده کرد.

انواع نبشی

به دلیل شکل ویژه ای که دارد مقاومت بالایی دارد. به بیان دیگر این محصول چند برابر از حجم آهنی که به صورت ورقه ای یا هر نوع دیگری ساخته شده است استحکام دارد.

آهن ربات

در استحکام آن عوامل مختلفی چون برند سازنده، مواد اولیه ، میزان المان های به کار رفته در تولید آن تاثیر دارد . پس در زمان خرید این محصول باید به عوامل مختلفی دقت کنید تا یک‌ نوع را انتخاب کنید .

این محصول اغلب در دو سایز ۶ و ۱۲ متری در بازار عرضه می شود اما در ضخامت و انواع مختلفی دیگری نیز وجود دارد ،که در زیر بیشتر با انواع نبشی آشنا می شویم.

انواع نبشی از نظر روش ساخت

در دو جریان و روش کاملا متفاوت ساخته می شود که این دو فرایند سبب تفاوت  کاربرد و استحکام انها می شود  .  این محصول به دو‌ شیوه پرسی و فابریک تولید می شود.

قیمت نبشی | خرید انواع آهن آلات صنعتی | آهن ربات

فابریک

از آغاز ساخت به  همان شکل نهایی ساخته می شود . به بیان دیگر نخست  قالب مد نظر برای ساخت این محصول درست می شود و بر اساس جریان  نورد گرم مواد مذاب به صورت نبشی از قالب  بیرون آمده ، پس از سرد شدن نبشی فابریک شکل می گیرد.

پرسی

بر عکس نبشی فابریک  از آغاز به شکل نهایی ساخته نمی شود.  ابتدا بر روی فولاد جریان هایی انجام می شود و سپس این محصول شکل می گیرد.  در کل برای ساخت نبشی پرسی  ورقه های فولادی را از وسط خم  می کنند،  به آن فرم می دهند تا این محصول به وجود بیاید.

انواع نبشی از نظر شکل ظاهری

این محصول از نظر شکل ظاهری به دو دسته عمودی و Vشکل دسته بندی می شوند.

عمودی

دارای زاویه ای ۹۰ درجه بین بال ها است. این نوع محصول بسیار پر کاربرد است. از این شکل به نسبت نوع V شکل بیشتر تولید و عرضه می شود. البته این نوع به نام L شکل به خاطر شبیه بودن به این حرف انگلیسی، نیز  معروف است.

نبشی V شکل

این محصول به خاطر شکل ظاهری این محصول V شکل نام داد .این محصول به نسبت مدل عمودی زاویه ۹۰ درجه کمتری دارد و این زاویه بر اساس موارد استفاده کمتر و بیشتر می شود و تغییر می‌کند. این گونه نبشی برای مصارف خاصی استفاده می شود و کاربرد کمتری از مدل عمودی دارد.

 انواع نبشی از نظر سایز  بال ‌ها

علاوه بر شیوه ساخت و شکل ظاهری از لحاظ سایز بال نیز با هم فرق دارند . بال در واقع مقطع یا ضلع لبه این محصول است.  نبشی ها از لحاظ سایز بال  در دو گروه با بال مساوی و با بال نامساوی دسته بندی می شوند.

بال مساوی

دارای دو بال مساوی و یک اندازه است. به بیان دیگر هر دو ضلع نبشی در هر سو یک سایز دارد.  برای معین کردن سایز بال این نبشی ها از حرف انگلیسی و سایز بال به دنبال هم استفاده می کنند. به عنوان مثال یک نبشی با بال مساوی ۱۰ سانتیمتری با نام L100  شناخته می شود. از واحد میلیمتر برای اندازه ها استفاده می شود.

بال نامساوی

همانگونه که از نامش پیداست دارای دو مقطع یا ضلع  یکسان نیست. یکی از مقاطع این محصول کوچکتر از دیگری است. این نوع نبشی نیز همانند نوع قبلی با حرف L و سایز دو‌بال شناخته می شود. به عنوان مثال یک نبشی که دارای مقاطعی با سایز ۵۰ و ۷۰ میلیمتر است از نام L50*70 استفاده می شود. در این نوع محصول یک ضلع ۵۰ میلی متر و ضلع دیگر ۷۰ میلی متر است.



تاريخ : | 16:42 | نویسنده : moadeli |

ناودانی: اجزای زیادی در ساخت و سازهای عمرانی استفاده می شود که اهداف و ساختارهای متفاوتی دارند. یکی از پرکاربردترین ها امروزه ناودانی  است که کاربردهای متعددی دارد.

ناودانی | فروش انواع آهن آلات صنعتی | آهن ربات

تیرها یا پروفیل های فلزی می توانند اشکال مختلفی داشته باشند که خطوط آنها شبیه حروف الفبا است. در مورد پروفیل U شکل فلزی که عمدتاً برای ترویج اتصالات استفاده می شود، ناودانی خوانده می شود.  پروفیل ها کاربردهای متفاوتی در ساخت و سازهای عمرانی دارند و در مونتاژ کاربرد بیشتری دارند.

آهن ربات

وظیفه اصلی ناودانی در هم تنیدن است، چه برای پشتیبانی ساپورت، چه برای دریافت  روکش  ها و انواع دیگر سازه هایی که بر روی آن نصب می شود. این قطعه فلزی معمولاً در ساختمان هایی که به استحکام سازه ای زیادی نیاز دارند استفاده می شود.

ناودانی در صنعت در تاسیسات مکانیکی نیز کاربرد وسیعی دارد. آیا می خواهید در مورد انواع پروفیل های فلزی U شکل یا ناودانی و کاربردهای اصلی آنها بیشتر بدانید؟ به خواندن این پست ادامه دهید!

ناودانی | فروش انواع آهن آلات صنعتی | آهن ربات

ناودانی چیست؟

ناودانی ها پروفیل های فلزی ساخته شده از فولاد گالوانیزه، فولاد زینکالوم یا فولاد گالوالوم هستند که در کاربردهای مختلف هم در ساخت و سازهای عمرانی – در سقف سازی یا پروژه های با سازه های فلزی – و هم در مناطق صنعتی استفاده می شوند.

شکل U یکی از رایج ترین ها است، اگرچه دو تغییر دارد:

نمایه U ساده (US) که به طور گسترده برای تشکیل ساختار فلزی شبکه استفاده می شود.

پروفیل U سفت شده (UE) که دارای یک فلپ سفت کننده اضافی است که رو به داخل است که به عنوان “پرتو G” شناخته می شود.

پروفیل‌های U یا زوایای فلزی نیز وجود دارد.

عملکرد اصلی ناودانی US به هم پیوستگی است، در حالی که پروفیل UE به عنوان یک تکیه گاه برای پشتیبانی از  کاشی های فلزی ، علاوه بر پاسخگویی به سایر خواسته ها در بخش سازه های فلزی عمل می کند.

فرآیند درست ساخت ناودانی چگونه است؟

کیفیت ناودانی فلزی به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما عمدتاً به کیفیت ساخت آن بستگی دارد. هر چه در فرآیند ساخت دقت و توجه بیشتری شود، قطعه دوام بیشتری دارد.

برای ساخت آن، تیر به صورت یک تکه فلز شروع می شود که کشیده و مسطح می شود. این باعث ایجاد یک تیر پیش ساخته می شود که می توان آن را برای مطابقت با شکل پروفیل مورد نظر تغییر داد.

لازم به یادآوری است که در طول فرآیند، فولاد مورد استفاده نیز باید کار کرده و خالص شود و از متخلخل شدن آن و کاهش مقاومت قطعه جلوگیری شود. برای تایید کیفیت آنها، تست های فشار و استرس قبل از استفاده از قطعات انجام می شود.

تامین کننده ناودانی چقدر مهم است؟

اگر می خواهید محصولات با کیفیت بهتری داشته باشید، باید به دنبال بهترین تامین کنندگان در اختیار خود باشید. در اینجا چند معیار وجود دارد که باید قبل از انتخاب خود ارزیابی کنید.

  1. بهترین مواد با کیفیت

به طور کلی، هر تامین کننده منبع متفاوتی از مواد اولیه و همچنین روش های خاص خود را برای کار با مواد خود دارد. بنابراین، کیفیت مواد نیز مستقیماً به تأمین‌کننده شما و شیوه‌های اصلی شما بستگی دارد. جویای نظر سایر مصرف کنندگان و آزمایش از روش های خوب رایج است.

  1. گارانتی در هنگام خرید

فاکتور مهم دیگری که باید مورد ارزیابی قرار گیرد دوره گارانتی قطعه است، یعنی حداقل مدت زمانی که سازنده کیفیت آن را تضمین می کند. گارانتی تمدید شده به معنای داشتن امنیت بیشتر در استفاده از تجهیزات است. به این ترتیب در صورت وجود مشکل می توانید با سختی کمتری سفارش تعویض دهید.

  1. تحویل به موقع

برای برخی از پروژه ها، عرضه ناودانی باید بسیار مکرر باشد، که نیاز به همکاری یک تامین کننده خوب دارد. یک تیم سازمان یافته تر با تولید ثابت می تواند واحدهای بیشتری از همان قسمت را بدون مشکل و در زمان کمتر تحویل دهد. بسته به مقداری که استفاده می کنید، این می تواند عامل بزرگی در انتخاب شما باشد.

  1. بهترین ارزش برای پول

آخرین اما نه کم اهمیت ترین، شما همچنین باید رابطه بین هزینه مواد و کیفیت ارائه شده را در نظر بگیرید – هم از نظر خود قطعه و هم از نظر روال تحویل و همه عوامل دیگری که قبلاً ذکر کردیم.

مزایای استفاده از ناودانی چیست؟

استفاده از پروفیل فلزی سبکی و کاربردی بودن مونتاژ را تضمین می کند. قطعات را می توان به هم جوش داد یا به هم پیچ کرد. علاوه بر این، تیرها را می توان برای محافظت یا تکمیل رنگ آمیزی کرد. ضخامت آن بین ۲ تا ۳ میلی متر است.

استفاده از قطعات فلزی در سازه‌ها باعث کاهش بار روی پی می‌شود و پروژه را اقتصادی‌تر می‌کند و به بهبود استفاده از فضا کمک می‌کند – زیرا ستون‌ها و تیرهای فلزی نازک‌تر از ستون‌های بتنی هستند.

جزئیات دیگر این است که استاندارد تکمیل یکنواخت است، که اجازه می دهد سازه در برخی از ساختمان ها، مانند پارکینگ ها، بدون آسیب به زیبایی مکان قابل مشاهده باشد.

در حین کار، ساختمانی که از پروفیل های فلزی استفاده می کند تمیزتر و با جابجایی کمتر مواد در نظر گرفته می شود. ناگفته نماند که قابلیت اطمینان مواد برای تولید در صنایع به صورت استاندارد بیشتر است که ایمنی ساخت و ساز را تضمین می کند – تا زمانی که نصب به درستی انجام شود.

شایان ذکر است که زمان ساخت نیز کوتاه تر است و در نیاز به بازسازی، می توان عناصر فلزی جدیدی را به کار برد.



تاريخ : | 16:41 | نویسنده : moadeli |

بهترین روانشناس کرج: چگونه بفهمیم روانشناس خوب است؟ بهترین روانشناس کرج کیست؟  امروزه افراد زیادی هستند که به دنبال کمک روانشناسی هستند و مهم است که هنگام تصمیم گیری با متخصصان واقعی مشورت شود.

بهترین روانشناس کرج | مشاوره درمانی | مرکز مشاوره تلاس

بنابراین، ما این مطلب را منحصراً برای کمک به شما در شناخت خوب یا بد بودن یک روانشناس ایجاد کرده ایم. به این ترتیب انتخاب شما بسیار ساده خواهد بود و از مزایای روان درمانی کاملا بهره مند خواهید شد. هنگامی که شما یک بیمار هستید، ضروری است که برای کیفیت خدمات درمانی ارزش قائل شوید، زیرا کلید پیشرفت شماست. مرکز مشاوره تلاس

 چگونه روانشناس انتخاب کنیم؟

اگر در شرایطی هستید که فکر می کنید صحیح ترین کار کمک روانشناختی است، مهم است که برای انتخاب یک روانشناس خوب چندین فاکتور را در نظر بگیرید. به طور مشابه، اگر در حال حاضر درمان با این نکات را دریافت کرده اید، می دانید که آیا انتخاب خوبی داشته اید یا خیر:

معیارهای اطلاع رسانی

اول از همه، قبل از برنامه ریزی برای درمان با یک روانشناس، باید مطمئن شوید که او دارای مدرک روانشناسی است. گاهی اوقات، تعداد زیادی از متخصصان به عنوان مشاور، درمانگر و بسیاری موارد دیگر تبلیغ می کنند. و نه برای آن، به این معنی است که آنها در این مسابقه آموزش دیده اند. با این حال، مهم است که بدانید مدرک روانشناسی دارای موضوعاتی است که مکمل یکدیگر هستند. به این ترتیب روانشناس دارای مدرک دکترا در رشته بالینی برای درمان پرونده شما قابل اعتمادتر خواهد بود.

معیارهای قانونی

روانشناس برای اینکه بتواند به حرفه خود عمل کند، باید شرط اولیه عضویت را برآورده کند. به طور کلی، این اطلاعات در صورت وجود باید در وب سایت حرفه ای قابل مشاهده باشد. اگرچه همچنین، باید در فاکتورهای شما یا هر تبلیغات دیگری که انجام می دهید منعکس شود. این یک فرآیند قانونی است که باید توسط همه متخصصان روانشناسی بدون توجه به تجربه آنها انجام شود.روانشناس کرج | مشاوره درمانی چیست  | مرکز مشاوره تلاس

سال ها تجرب

منطقی است که سالها خدمت تجربه بیشتری را برای متخصصان روانشناسی به ارمغان بیاورد. با این حال، در بسیاری از موارد این نکته به احتمال زیاد تایید کننده کیفیت نیست. در واقع، اگر در حال حاضر در مورد هر مهارتی صحبت کنیم، معمولاً بعد از 10 سال تمرین یک موضوع می توان به برتری دست یافت.

مراجع حرفه ای

پیشرفت‌های فناوری در یافتن یک روانشناس خوب به ما مزیت بزرگی می‌دهد. در حال حاضر، بسیاری از آنها خدمات خود را در وب ارائه می دهند و در موتورهای جستجو مانند Google Maps ثبت شده اند. در این ابزار بیماران می توانند نظر خود را در مورد متخصصان بیان کنند و این می تواند راهنمایی برای آشنایی با کار یک روانشناس خاص باشد. علاوه بر این مرجع، آگاهی از نظر مستقیم یک بیمار نزدیک که در درمان روانشناسی شرکت کرده است بسیار کمک کننده است. این اطلاعات ارزش طلا خواهد داشت. با این حال، به خاطر داشته باشید که ممکن است استثناهایی وجود داشته باشد، زیرا چیزی که برای یک فرد مفید است ممکن است برای دیگری کارایی نداشته باشد.

جستجوی اینترنتی برای یافتن بهترین روانشناس در کرج

همانطور که در نکته قبل گفتیم فناوری بسیار ارزشمند است زیرا اینترنت را در اختیار ما قرار داده است. از طریق این ابزار می توانیم جستجوی بهترین روانشناسان را در کرج یا شهر دیگری را آغاز کنیم. برای انجام این کار، در نوار جستجوی گوگل می توانید کلمه “روانشناسان” و سپس شهر محل زندگی خود را قرار دهید. اولین نتایجی که ظاهر می‌شوند می‌توانند به شما در رمزگشایی محتوای مرتبط با آن کمک کنند. وقتی صفحه ای قابل مشاهده است به این دلیل است که افراد زیادی از آن بازدید کرده اند. یعنی ممکن است یک روانشناس حرفه ای در آن سایت منتظر شما باشد. توصیه ما این است که زمان کافی را صرف کنید تا بتوانید هر حرفه ای، سال های تمرین و نوع درمانی که انجام می دهد، مقایسه کنید. بنابراین، اگر مشکل اضطراب دارید، حرفه‌ای ایده‌آل را پیدا خواهید کرد تا به شما کمک کند که متناسب با نیاز شما باشد.

 چه چیزی یک روانشناس خوب را در درمان نمایان می سازد؟

اکنون، ما قبلاً به شما گفته ایم که چه نکاتی را باید توضیح دهید تا بدانید آیا روانشناس شما بد است یا خیر. اکنون، عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید در جلسات درمانی در نظر بگیرید تا مشخص شود که آیا با یک متخصص سر و کار دارید یا خیر:

سوالاتی که می پرسید باید هدف درمانی داشته باشد.

صحبت کردن با یک درمانگر مثل صحبت کردن با دوستتان نیست. از آنجایی که یک روانشناس فقط سوالاتی را می پرسد که برای شناخت وضعیت عاطفی و سایر جنبه های بیمار ضروری است. یک روانشناس ممکن است از شما در مورد تصمیمی که گرفته اید، مانند شغل یا حرفه تان، یا اینکه آیا فعالیت خاصی انجام می دهید، بپرسد. اینها نکاتی هستند که می توانند به عنوان سرنخ هایی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زندگی شما باشند و ممکن است برای کمک به شما ضروری باشند. معمول نیست که یک درمانگر در مورد خودش صحبت کند. برای اینکه شما به عنوان یک بیمار شرایطی را درک کنید، نیازی نیست که درمانگر همیشه مثال بزند یا نه. در واقع قهرمان درمان نباید روانشناس باشد، بلکه باید بیمار باشد.

کمک نباید شامل مشاوره درمانی باشد

وظیفه درمانگر این است که به شما کمک کند بهترین گزینه را برای حل مشکلاتی که شما را آزار می دهد کشف کنید، اما آنها به شما نمی گویند که چه کاری انجام دهید. روانشناس همراهی است که از شما حمایت می کند تا دستورالعمل هایی را برای تنظیم احساسات خود برای خودتان کشف کنید.

درمانگر نباید از اطلاعات بیرونی در درمان استفاده کند

بیایید یک مثال بزنیم. روانشناسی که برای جلسه درمانی انتخاب کرده اید یکی از دوستان یا اعضای خانواده را می شناسد و بدون اینکه به آنها گفته باشد چیزی در مورد شما یاد گرفته است. درمانگر تحت هیچ شرایطی مجاز به اشتراک گذاری چنین اطلاعاتی نیست. درمان خارج از درمان رایج نیست این احتمال وجود دارد که پس از صرف زمان زیاد، رابطه بین روانشناس و بیمار نزدیکتر شود زیرا اعتماد بیشتری وجود خواهد داشت. با این حال، یک قاعده بی طرفی وجود دارد که باید توسط متخصصان روانشناسی رعایت شونیس بنابراین نباید از آن خط مهربانی عبور کرد تا رابطه حرفه ای کاهش نیابد.

 بهترین روانشناسان را در کرج و در نزدیکی خود بیابید

بیایید چند نکته را مرور کنیم که می تواند به شما کمک کند بفهمید آیا او روانشناس خوبی است یا خیر : بهترین شنونده برای گوش دادن به احساسات شما خواهد بود. با پیشرفت درمان، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. هرگز مشکلات شما را به حداقل نمی رساند. اطلاعات شخصی شما را به اشتراک نخواهد گذاشت. این باعث نمی شود که شما احساس قضاوت کنید. او برای ارائه درمان مناسب به سوالات شما پاسخ خواهد داد. مهم نیست که قبلاً تجربه بدی با یک درمانگر داشته اید. با توصیه‌های این پست، می‌دانید چگونه روان‌شناسی را انتخاب کنید که به دلیل حرفه‌ای بودن خود برجسته باشد.



تاريخ : | 16:40 | نویسنده : moadeli |

بهترین مشاوره خانواده کرج: در سالهای اخیر استفاده  از خانواده درمانی توسط روانشناسان، مشاوران، مددکاران اجتماعی و سایر متخصصان با هدف درمان اختلالات عاطفی یکی از اعضای خانواده ، بهبود ارتباطات و رفع تعارضات بسیار رایج شده است.

بهترین مشاوره خانواده کرج | خانواده درمانی چیست | تلاس

جلساتی که این درمان در آنها انجام می شود می تواند شامل همه اعضای خانواده یا فقط کسانی باشد که بیشتر مستعد یا علاقه مند به مشارکت آنها هستند. مرکز مشاوره تلاس

خانواده درمانی چیست؟

نکته اساسی خانواده درمانی این است که سعی می کند مشکلات رفتاری فردی (افسردگی، ناسازگاری با زندگی تحصیلی، اجتماعی یا کاری، عصیان و غیره) را از طریق تعاملات خانوادگی ، بررسی الگوهای ارتباطی بین اعضای مختلف به منظور حل مشکلات تجزیه و تحلیل کند.

چه زمانی مراجعه به روانشناس خانواده توصیه می شود؟

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است رفتن به یک سری جلسات خانواده درمانی راحت باشد، زیرا این روشی است که می تواند برای حل مشکلات گروهی و فردی مفید باشد . در سطح سازمان خانواده می توان از مشکلات اجرای قوانین همزیستی گرفته تا ارتباطات ناکافی یا مخدوش یا تعاملات سرد، دور و حتی خشونت آمیز خانوادگی را درمان کرد. مشکلات ماهیت فردی که می تواند به خانواده درمانی ارائه شود طیف گسترده ای را شامل می شود  که در آن موقعیت هایی وجود دارد که مستقیماً ناشی از مشکلات درون خانواده و همچنین خارج از آن است.مشاوره خانواده کرج | خانواده درمانی | تلاس

مزایای خانواده درمانی

فایده اصلی خانواده درمانی یا روانشناس خانواده این است که می تواند به بهبود ارتباط بین والدین و فرزندان و همچنین بین خواهر و برادر یا بین همسران کمک شایانی کند. از اینجا به تنهایی یا همراه با روش های دیگر می تواند کمک شایانی به حل مشکلات روانی یا رفتاری فردی کند . خانواده درمانی به ویژه زمانی مفید است که هدف بهبود توانایی اعضای خانواده برای حمایت از یکدیگر باشد. با استفاده کارآمدتر از منابع حمایتی، این نوع درمان می‌تواند کلیدی برای مدیریت رویدادهای استرس‌زای زندگی مانند: وضعیت قلدری در محیط مدرسه، مشکلات اعتیاد (مواد مخدر، الکل، بازی‌ها، فن‌آوری‌ها)، یک بیماری جدی یا مرگ عضوی از خانواده باشد. مزیت دیگر تقویت کارکرد تعلقی است که خانواده از قبل دارد . با یک درمانگر خوب متخصص در خانواده درمانی می توان به این تعلق معنای بیشتری بخشید و امکانات فردی کردن هر یک از اعضای آن را افزایش داد. این بدان معناست که فرد و به ویژه کودک یا نوجوان در چارچوب خانواده می آموزد که مستقل باشد، اعتماد به نفس داشته باشد و ابزارهای ضروری برای مقابله با مشکلات و بحران های زندگی را به دست آورد. برای درک دقیق اهمیت خانواده درمانی، نمی توان از این نکته غافل شد که خانواده در اکثر جوامع به عنوان مهم ترین رکنی که رشد و تکامل فردی فرد بر آن استوار است ، تلقی می شود.

مشکلات موجود در خانواده

در یک خانواده مشکلات متعددی می تواند بین زوج ها، فرزندان، فرزندان با والدین یا سایر اعضای خانواده ایجاد می شود. روانشناسی خانواده به تحلیل و رفع تعارضاتی می پردازد که در گروه خانواده به وجود می آید . در روان‌شناسی خانواده، خانواده‌ها به عنوان سیستم‌ها و رفتارها مورد بررسی قرار می‌گیرند، الگوهای ارتباطی و واکنش‌های عاطفی در بین اعضای گروه خانواده مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند. روانشناسی خانواده می تواند در موارد طلاق، مشکلات زوجین، مرگ یکی از اعضای خانواده و بسیاری از فرضیات مرتبط با محیط خانواده کمک کند. با این حال، نباید فراموش کنیم که خانواده به مجموعه ای از افراد گفته می شود که پیوند خویشاوندی دارند و بنابراین ممکن است موانع مختلفی ظاهر شود که بر خانواده درمانی تأثیر بگذارد. همه خانواده ها یکسان نیستند، هر کدام یک جهان هستند، بنابراین هر مورد خاص باید بسیار دقیق مطالعه شود. حریم خصوصی بسیاری از اسرار در خانواده ها نگهداری می شود که به سختی آشکار می شود. مسائلی مانند بدرفتاری یا بداخلاقی وجود دارد که خصوصی تلقی می شود و مطرح کردن آنها دشوار است. یک خانواده در طول زمان تغییرات زیادی می کند، بنابراین لازم است پیشرفتی را که برای رسیدن به وضعیت فعلی داشته است، تحلیل کرد. خانواده ها حس تعلق قوی ایجاد می کنند و اعضا احساس می کنند از طرف گروه حمایت می شوند.

روانشناسی خانواده برای چه مواردی استفاده می شود؟

خانواده درمانی می تواند به بهبود روابط زوجین یا مشکلات والدین با فرزندان کمک کند، اما در مواردی که مثلاً یکی از اعضای گروه خانواده اعتیاد یا بیماری روانی داشته باشد، می تواند از خانواده حمایت کند. جلسات خانواده درمانی بسته به مورد می تواند به صورت فردی یا گروهی برگزار شود. تعداد جلسات یا دفعات آن به نشانه های خانواده درمانگر بستگی دارد. خانواده درمانی معجزه نمی‌کند یا موقعیت‌های سخت را یک شبه حل نمی‌کند، بلکه به شناسایی مشکل کمک می‌کند، به اعضای خانواده کمک می‌کند تا دیدگاه دیگری را بشنوند که باعث می‌شود در زمان تعارض فکر کنند و یاد بگیرند که از مهارت‌های خاصی استفاده کنند.

فواید روانشناسی خانواده

روانشناسی خانواده از طریق درمان می تواند تعارضات موجود در خانواده را روی میز بگذارد، به همین دلیل است که مزایای زیر را ارائه می دهد: بهبود ارتباطات اینکه وجود مشکل در خانواده تشخیص داده می شود و در مورد آن صحبت می شود به این معنی است که ارتباط بین اعضای خانواده بهتر می شود. حمایت خانواده. از طریق خانواده درمانی، حمایت سایر اعضای خانواده برای یکی از بستگان خاص که مثلاً افسردگی، اعتیاد یا بیماری جدی دارد، انجام می شود. درمان مشکلات رفتاری. گاهی اوقات رفتار یکی از اعضای خانواده بر بقیه افراد تأثیر می گذارد و گروه را بی ثبات می کند. خانواده درمانی روی این مشکلات رفتاری کار می کند تا منشا آنها و نحوه درمان آنها را کشف کند. اگر به دنبال روانشناس خانواده در کرج هستید، مرکز مشاوره ما می تواند به شما یاری برساند.



تاريخ : | 16:39 | نویسنده : moadeli |

بهترین مشاوره طلاق کرج: یافتن شخصی که مابقی عمر را با او زندگی کنیم باورنکردنی است و یکی کردن زندگی ما با آن شخص از طریق ازدواج یکی از اهداف زندگی بسیاری از افراد است.

بهترین مشاوره طلاق کرج | طلاق درمانی | مرکز مشاوره تلاس

با این حال، روابط زناشویی همیشه به خوبی به پایان نمی رسد و باید جدا شود، با هر آنچه که به دنبال دارد. طلاق تجربه ای است که اگر به خوبی مدیریت نشود، می تواند رنج و عواقب روانی زیادی را به همراه داشته باشد، به خصوص زمانی که دارایی های مادی در میان باشد یا جنگ حضانت کودک آغاز شود. به همین دلیل است که در بسیاری از موارد مراجعه به مشاوره طلاق بسیار مفید است . اگر به دنبال بهترین مشاوره طلاق در کرج هستید به مرکز مشاوره ما در کرج مراجعه کنید. مرکز مشاوره تلاس

طلاق درمانی: غلبه بر طلاق به لطف کمک روانشناسان

جدایی زوج ها باعث دردسرهای زیادی می شود، و حتی زمانی که طلاق اتفاق می افتد، دردسرهای زیادی ایجاد می کند. خوب، وقتی دو نفر با هم ازدواج می کنند، یک پروژه مشترک را شروع می کنند که در تئوری باید یک عمر طول بکشد. علیرغم این واقعیت که طلاق در حال حاضر بیشتر از گذشته است،  جدایی مرحله بسیار دشواری برای غلبه بر آن است، زیرا فرد یک روند سوگواری را تجربه می کند، که در آن باید به آن برسد. برای زندگی جدید جدا از فردی که لحظات زیادی را با او به اشتراک گذاشته است، عادت کرده است. غلبه بر رنجی که این مرحله به همراه دارد، گاهی اوقات به تنهایی امکان پذیر نیست و به همین دلیل، بسیاری از افرادی که از هم جدا می شوند به دنبال کمک حرفه ای به روانشناس می روند. روانشناس متخصص طلاق درمانی حرفه ای است که می تواند ابزارهای لازم را برای سازگاری موفقیت آمیز با این مرحله جدید زندگی در اختیار افراد مطلقه قرار دهد.مشاوره طلاق کرج | طلاق درمانی چیست | مرکز مشاوره تلاس

غلبه بر طلاق

غلبه بر طلاق کار آسانی نیست، زیرا فرد تحت تأثیر انتظارات آینده خود را با فردی که دوستش دارد ناامید می بیند . به خصوص در مواردی که موقعیت‌های متضاد وجود دارد (نبرد برای حضانت فرزند)، طلاق درمانی به غلبه بر این انتقال به روشی سالم کمک می‌کند و برای کسانی که تحت تأثیر قرار می‌گیرند، کلیدی است که بتوانند رفاه و شادی را پس از آن به دست آورند. از جمله عواطف و پدیده های روانی که فرد مطلقه می تواند احساس کند می توان به تحقیر، احساس آسیب، آزار روانی، احساس خیانت، حالت های خشم، افسردگی ، اعتماد به نفس پایین ، اضطراب و سایر مشکلات رفتاری اشاره کرد. علاوه بر این، باید اضافه کنیم که فرد احساس از دست دادن زیادی در نقش های خود در زندگی می کند ، که ممکن است نیاز به یادگیری مهارت های خودشناسی و مهارت های اجتماعی و ارتباطی داشته باشد تا بتواند با این وضعیت جدید روبرو شود. در این زمینه، کمک روانی کلیدی می شود. و حتی بیشتر از آن زمانی که اختلافات قانونی یا کودکان درگیر باشد. بازیابی تعادل عاطفی ممکن است، اما همیشه آسان نیست.

مزایای مشاوره طلاق

طلاق می‌تواند موقعیت‌هایی را به همراه داشته باشد که مدیریت آن‌ها بسیار دشوار است، زیرا وقتی فردی غرق در جدایی زندگی می‌کند، عزت نفس و تصور بسیاری از جنبه‌های زندگی آسیب می‌بیند. انطباق با یک زندگی روزمره جدید آسان نیست. بنابراین، کمک درمانی می تواند برای التیام زخم های عاطفی اولین لحظات جدایی، جایی که انکار یا خشم می تواند ظاهر شود، بسیار مفید باشد. آگاهی از مراحل طلاق برای مدیریت و مدیریت این لحظه تغییر ضروری است. مشاوره طلاق ابزارهای روانشناختی را برای افراد آسیب دیده فراهم می کند تا بتوانند تعادل عاطفی لازم برای داشتن روابط سالم در آینده را بازیابی کنند. به خاطر داشته باشید که رابطه با طلاق خاتمه نمی یابد (اگرچه ماهیت آن تغییر می کند) و حتی زمانی که هر دو نفر به طور کامل ارتباط خود را از دست می دهند، نحوه مدیریت این مرحله بر هر دوی آنها تأثیر می گذارد، زیرا در خاطرات او باقی می ماند و در نحوه ادراک او از خود . این مسئولیت شخصی است که در این مواقع سخت پیش بیایید، اما کمک روانشناس به عنوان یک راهنما کمک می کند تا بتوان آن را به سازگارترین روش انجام داد. پذیرش غم و اندوه ناشی از طلاق اولین قدم برای بهبودی است و با گذشت زمان و کمک صحیح می توان دوباره شادی را یافت.



تاريخ : | 16:38 | نویسنده : moadeli |

شماره مشاوره کرج: روان‌درمانی متشکل از یک متخصص و مشاوره روان‌شناسی است که به افراد کمک می‌کند تا با مشکلات عاطفی، روان‌شناختی و رفتاری مقابله کنند و از طریق این مداخله، ابزارهایی را در اختیار بیماران خود قرار دهند تا از آنچه برایشان اتفاق می‌افتد آگاه و تأمل کنند و علاوه بر آن بتوانند وضعیت خود را بهبود بخشند.

شماره مشاوره کرج | مشاوره روانشناسی | مرکز مشاوره تلاس

با این کار مشاور تغییرات عمیقی را در طرز تفکر ایجاد می کند، شخصیت را بازسازی می کند و کیفیت زندگی فرد را بهبود می بخشد. اگر به دنبال شماره مشاوره در کرج هستید می توانید ازطریق گوگل مراکز مختلفی را پیدا کنید. با شماره گیری شماره تلفن ما می توانید یک‌ نوبت حضوری یا آنلاین برای خود به راحتی رزرو کنید.

مرکز مشاوره تلاس

حمایت عاطفی با مشاوره روانشناسی

روان درمانی فقط یک مشاوره پزشکی نیست، بلکه شامل ایجاد رابطه اعتماد، همکاری و تفاهم بین متخصص و بیمار است. به این ترتیب فرد مبتلا می‌تواند با آزادی کامل خود را در مورد خود، نگرانی‌ها، احساسات، ترس‌ها، تجربیات، تجربیات سرکوب‌شده، باورها و هر موضوع دیگری که می‌خواهد به آن بپردازد بیان کند. بنابراین، زمانی که شروع به رها کردن بار عاطفی خود می کنید، احساس آرامش می کنید و روانشناس به شما کمک می کند تا استراتژی هایی را برای مقابله با مشکلاتی که بر شما غلبه کرده است ایجاد کنید. به عبارت دیگر، شما نه تنها متخصصی خواهید داشت که مایل به گوش دادن به شما است، بلکه یک متحد نیز خواهید داشت که در مواقع سخت به شما کمک خواهد کرد.شماره مشاوره کرج | مشاوره روانشناسی | مرکز مشاوره تلاس

ترویج  خودشناسی با کمک مشاوره روانشناسی

نگاه کارشناسانه روانشناس به بیمار کمک می کند تا جنبه هایی از خود را که نمی دانسته و یا از آنها بی اطلاع بوده است، بشناسد و کشف کند. با این کار می توانید او را به سوی خودشناسی سوق دهید تا مسیر واقعی و انگیزه های عمیق خود را بیابد و در نتیجه به دنبال ابزاری برای رسیدن به اهدافی باشید که در فراموشی رها کرده است. علاوه بر این، روان درمانی به فرد کمک می کند تا محدودیت ها، ضعف ها، نقاط قوت و فرصت های خود را بشناسد. پس اگر به دنبال تقویت شخصیت خود هستید با شماره مشاوره ما در کرج تماس بگیرید.

مشاوره ابزارهایی برای مدیریت تضادها فراهم می کند

هر فرد راه های خاصی برای رسیدگی و حل تعارض دارد. با این حال، یک روانشناس راهی برای توضیح مزایای در نظر گرفتن ابزارهای جدید برای مدیریت مناسب تعارض پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، هر مشکلی نیاز به راه‌حل‌ها و روش‌های متفاوتی دارد، بنابراین روان‌شناسی تکنیک‌های لازم را برای رسیدگی به هر یک از آن‌ها با توجه به پیچیدگی و اهمیت آن‌ها ارائه می‌دهد. بنابراین، یک مشاور در رشته روانشناسی به بیمار در سطح فردی و اجتماعی کمک می کند.

مشاوره به شما امکان می دهد برای مشکلات راه حل پیدا کنید

یکی از رایج ترین دلایل برای کمک گرفتن از حرفه ای، ندانستن چگونگی رهایی از موقعیت های ناامیدکننده و دردناک است. روان درمانی جایگزینی برای شکستن دیوارهای عاطفی و مشکلاتی می شود که از ادامه زندگی بیمار جلوگیری می کند. بنابراین، همانطور که قبلا توضیح دادیم، روان درمانی نه تنها ابزاری را برای حل مشکلات فراهم می کند، بلکه به ما امکان می دهد مسیری را پیدا کنیم که به بهترین وجه با شخصیت و نیازهای بیمار سازگار است.

مشاوره ما در کرج به رفع اختلالات احتمالی کمک می کند

بسیاری از ترس‌ها، نگرانی‌ها و تجربیات به اضطراب، استرس و حتی فوبیا تبدیل می‌شوند، اما اگر فرد به موقع به روان‌درمانی مراجعه کند، می‌توان از همه این‌ها اجتناب کرد یا حداقل به اصلاح آن کمک کرد. با کمک متخصص، بیمار می‌داند که چگونه احساسات خود را مدیریت کند و راه‌های جایگزینی برای بهبود وضعیت خود پیدا کند، مانند ورزش، مراقبه، خواندن کتاب یا هر فعالیتی که برای وضعیت مورد نظر مفید است.

مشاوره روانشناسی کیفیت زندگی را بهبود می بخشد

روانشناس همچنین ابزارهایی را در اختیار بیمار قرار می دهد تا خود را بپذیرد، برای خود ارزش قائل شود و اراده لازم برای تغییر را داشته باشد. به این ترتیب، سلامت روان شما به طور مثبتی تحت تأثیر قرار می گیرد و به شما این امکان را می دهد که آرامش ذهنی پیدا کنید و روی آنچه مهم است تمرکز کنید. بنابراین، به پیشرفت شما در محل کار نیز کمک می کند و کیفیت زندگی شما را بهبود می بخشد.

مشاوره با مرکز ما در کرج محرمانه است

طبق آیین نامه اخلاقی و اخلاقی کالج روانشناسان، متخصص باید حرفه ای بودن و محرمانه بودن کامل تمام موارد ذکر شده در مشاوره را تضمین کند. بنابراین، هر درمان روان‌شناختی رازی بین روان‌شناس و بیمار خواهد بود، که چارچوبی رابطه‌ای را فراهم می‌کند که در آن می‌توان آسیب‌ها، ترس‌ها و مشکلات بسیار صمیمی را بدون دروغ و آشکارا درمان کرد. پس برای بهره گیری از فواید مشاوره روانشناسی با شماره تلفن ما در کرج تماس بگیرید.



تاريخ : | 16:38 | نویسنده : moadeli |

مشاوره تلفنی کرج: مشاوره از راه دور و تلفنی دیگر در روانشناسی چیز جدیدی نیست. بسیاری از متخصصان مراقبت از راه دور را ارائه کرده اند و استفاده از فناوری ثابت کرده است که هم برای روانشناسان و هم برای بیماران آنها بسیار مفید است.

مشاوره تلفنی کرج | مشاوره غیرحضوری با روانشناس | تلاس

با ورود کووید-۱۹ و شروع همه‌گیری در کشور، که در نهایت چالش‌هایی را برای عملکرد حرفه‌ای روان‌شناسی به همراه داشت،  مشاوره تلفنی بیش از پیش محبوب شد. نقش روانشناسان در این سناریوی جدید، به ویژه کمک به جامعه برای آگاهی از بحران و عملی ساختن اقدامات پیشگیرانه توصیه شده توسط وزارت بهداشت، ضروری می شود . به طور کلی، مراقبت های بهداشت روانی در سال های اخیر شواهد بیشتری به دست آورده است و تسهیل دسترسی به این متخصصان تنها راه پیشگیری از شیوع افسردگی و اضطراب است، مشکلاتی که به طور فزاینده ای رایج می شوند.

مرکز مشاوره تلاس

شورای فدرال روانشناسی در مورد مشاوره تلفنی چه می گوید؟

شورای فدرال روانشناسی (CFP) از همان ابتدا این نوآوری را پذیرفت، به ویژه برای پیشرفت ها و دستاوردهایی که برای همه، از جمله جمعیت نشان می دهد. اگرچه بسیاری از متخصصان احساس نگرانی می کنند، حقیقت این است که با تنظیم ابزارهای جدید می توان خدمات ایمن و مؤثر را تضمین کرد. لوگو تلاس | مشاوره خانواده | مرکز مشاوره تلاسدر حال حاضر درصد فراوانی از جمعیت جهان از افسردگی رنج می برند که بالاترین میزان در قاره آمریکای لاتین است. طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، در دهه گذشته تعداد افراد مبتلا به افسردگی 18.4 درصد افزایش یافته است، بیش از 322 میلیون بیمار وجود دارد. وضعیت مشابهی در مورد اختلالات اضطرابی نیز اتفاق می افتد . این سناریو گواهی بر نیاز به گسترش دسترسی به متخصصان روانشناسی و اهمیت مراقبت از سلامت روان است. حقیقت این است که تنظیم خدمات مشاوره روانشناسی از طریق تلفن و اینترنت دسترسی همگان را به نوعی مراقبت که تا آن زمان برای بسیاری از افراد قابل دسترسی نبود، تسهیل می کند. CFP با آگاهی از اهمیت مشاوره روانشناختی، به گسترش و اکتشاف استفاده از فناوری‌های ارتباطی به عنوان راهی برای ارائه مراقبت‌های روان‌شناختی باکیفیت معتقد است و امروزه خدمات متعددی از طریق پزشکی تلفنی ارائه شده است .

خدمات مشاوره تلفنی

خدمات مشاوره روانشناسی را می توان هم بین متخصصان و هم برای یادگیری و هم برای مشاوره فردی انجام داد. این خدمات  می توانند همزمان یا ناهمزمان باشند، یعنی به ترتیب در زمان واقعی یا غیر واقعی، تا زمانی که منابع مورد استفاده الزامات امنیتی را برآورده کنند. خدمات مشاوره از راه دور اغلب از طریق تماس های ویدیویی با استفاده از راهبردهای مداخله روان درمانی انجام می شود: آموزش روانی، روان درمانی شناختی-رفتاری و روان درمانی بین فردی.

مقررات مشاوره تلفنی و راه دور

اگر چه شورای فدرال روانشناسی طرفدار مشاوره از راه دور و تلفنی است، اما این بدن از مسائل مربوط به این نوع خدمات آگاه است و نیاز به تعهد حرفه ای با مقررات دارد. همانطور که دیدیم، مراقبت های روانی از راه دور و تلفنی حتی قبل از همه گیری مجاز بود. با این حال، تأیید یک ثبت نام قبلی e-Psi مورد نیاز بود . در حال حاضر، اگرچه ثبت نام همچنان اجباری است، اما لازم نیست منتظر تایید باشید. این انعطاف پذیری قطعی نیست، اما باید پیاز دوران همه گیری نیز ادامه داشته باشد. در هر صورت باید به مقررات جاری برای ارائه این نوع خدمات توجه شود.

رازداری

طبق ماده 9 آیین نامه اخلاق حرفه ای روانشناس، این وظیفه روانشناس است که به رازداری حرفه ای احترام بگذارد، از حریم خصوصی مشتریان خود و همچنین گروه ها و سازمان هایی که با آنها کار می کنند، محافظت کند. صرف نظر از نوع سرویس مورد استفاده، رازداری و رازداری اساسی است و باید به بهترین شکل ممکن حفظ شود. چنین مواردی حتی در مداخلاتی که اساساً ماهیت بالینی ندارند نیز اعمال می شود.

کیفیت خدمات ارائه شده

این موضوع غیر قابل انکار است. کیفیت خدمات ارائه شده باید در طول مشاوره تلفنی با همان احتیاط شخصی حفظ شود. ببینید اصل ششم منشور اخلاق حرفه ای روانشناس چه می گوید: “روانشناس اطمینان می دهد که تمرین حرفه ای با وقار انجام می شود و موقعیت هایی را که در آن روانشناسی تحقیر می شود رد می کند.” کیفیت خدمات ارائه شده باید در طول مشاوره از راه دور حفظ شود. انجام این حرفه نیازمند تعهد و مسئولیت است که در ارائه خدمات آنلاین تفاوتی ندارد. انتخاب دستگاه های مناسب و اطمینان از کیفیت مراقبت باید از دغدغه های روانشناس باشد.

خدمات تنظیم شده

منشور اخلاق حرفه ای روانشناس نیز ارائه خدمات را تنظیم می کند. طبق ماده 2، «ارائه خدمات یا پیوند عنوان روانشناس به خدمات مراقبت روانشناختی که رویه‌ها، تکنیک‌ها و وسایل آن توسط این حرفه تنظیم یا به رسمیت شناخته نشده باشد، مجاز نیست».



تاريخ : | 16:37 | نویسنده : moadeli |

مشاوره خانواده در کرج: خانواده درمانی به خانواده هایی که دچار تعارض یا استرس هستند کمک می کند دوباره هماهنگی پیدا کنند. گاهی اوقات روابط بین اعضای خانواده خوب پیش نمی رود. منظور از اقوام نه تنها خانواده هسته ای (پدر، مادر و فرزندان)، بلکه پدربزرگ و مادربزرگ، عمو، دایی، خانواده همسر و همه افرادی است که روابط فامیلی را تشکیل می دهند.

مشاوره خانواده در کرج | خانواده درمانی | مرکز مشاوره تلاس

درگیری ها ممکن است دلیل دقیقی نداشته باشند، مانند دعوا، ارث به دست نیاورده، دشمنی طولانی مدت، تغییر موقعیت جدید باشد. آنها ممکن است به سادگی از تفاوت در شخصیت ها و نظرات ناشی شوند. در این حالت آرام کردن طرفین درگیر دشوارتر است زیرا آنها همیشه قادر به دیدن رفتارهای مشکل ساز خود نیستند.

مرکز مشاوره تلاس

این نوع درمان پس از آن برای شناسایی نقاط اصطکاک در روابط بین اعضای خانواده و یافتن راه حل های چابک برای شادتر کردن زندگی همه پدیدار شد. اگر در خانواده شنا نیز تنش هایی ایجاد شده برای اینکه از بهترین مشاوره خانواده کمک بگیرید با موسسه ما در کرج تماس بگیرید.

مشاوره خانواده چگونه کار می کند؟

جلسات در یک گروه برگزار می شود و اعضای خانواده تشویق می شوند تا در مورد اختلالات خود صحبت کنند. گفت و گو ابزار اصلی مراقبت درمانی است. در حالی که یکی صحبت می کند، دیگری صبورانه گوش می دهد. تمرین همدلی تشویق می شود تا یکی دیدگاه دیگری را درک کند و بتواند رفتار خود را تغییر دهد . این جلسه را می توان روی صندلی هایی که به صورت دایره ای چیده شده اند یا روی یک مبل راحتی انجام داد. خانواده روشی را که برای تعامل بیشتر احساس راحتی می کنند، انتخاب خواهند کرد. در جلسه اول، درمانگر فقط عملکرد درمان را توضیح می دهد و انگیزه حضور هر یک از اعضای خانواده را زیر سوال می برد. سپس کار شروع می شود. به آرامی، خانواده شروع به باز شدن و به اشتراک گذاشتن ناامیدی ها، بن بست ها و خواسته ها می کند. برای بسیاری ترسناک است که آشکارا درباره مشکلات صحبت کنند، به خصوص با افرادی که درگیر آنها هستند یا حتی ممکن است علت ناراحتی عاطفی باشند. ترس و اضطراب می تواند مانعی برای گفتگوی صمیمانه باشد. این نگرانی یکی از ویژگی های رایج خانواده درمانی است که هدف اصلی آن کمک به افراد است که احساس راحتی بیشتری با خود و اعضای خانواده داشته باشند. هر فرد با درک نقش خود در ساختار خانواده می تواند مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرد.

چرا مشاوره خانواده نیاز است؟

برخی از خانواده ها ممکن است از قضاوت دیگران بترسند و از کمک خواستن منصرف شوند. کلمات بدی مانند “شما باید بتوانید از خانواده خود مراقبت کنید” یا “آنها یک مشت دیوانه هستند” اعتماد به نفس هر کسی را که به دنبال کمک حرفه ای است متزلزل می کند. مشاوره خانواده در کرج | خانواده درمانی | مرکز مشاوره تلاسهنوز این ایده وجود دارد که مشکلات خانوادگی باید در خانه حل شود. این گفته تا حدودی درست است. هیچ کس دوست ندارد حریم خصوصی خود را افشا کند، درست است؟ با این حال، وقتی خانواده نتواند زندگی عاری از بن‌بست را بسازد، قضیه جدی می‌شود. به احتمال زیاد مشکلات موجود در محیط خانواده امروزه ریشه در گذشته داشته باشد. اختلافاتی که سال ها ادامه داشت و زندگی مشترک را غیر قابل تحمل می کرد. غیرمعمول نیست که یکی از اقوام حاضر باشد دیگری را در پایان زندگی ببخشد . آیا ارزش اینقدر طولانی ماندن با کسی که باید صمیمی باشد را دارد؟ همه نمی توانند مشکلات موجود در حریم خصوصی خانه خود را حل کنند. برخی موقعیت ها افراطی و طاقت فرسا هستند و احساسات همه اعضای خانواده را متزلزل می کنند. چرا برای کاهش بار به دنبال کمک نیستید و همچنان راهی سالم برای مقابله با مشکل پیدا نمی کنید؟

مشاوره خانواده روابط را تقویت می کند

وقتی این فرصت را داریم که صادقانه در مورد آنچه در مورد نگرش دیگران ما را آزار می دهد صحبت کنیم، پیوند دوستی و محبت بیشتر می شود. ممکن است متناقض به نظر برسد، اما اینطور نیست. با گوش دادن به دیگران با ذهن و قلب باز، می‌توانیم سختی‌های دیگری را درک کنیم و آنها را بهتر درک کنیم. مرسوم است که کودکان رازهای خود را از والدین خود پنهان می کنند و بالعکس. اما برخی چیزها را نباید مخفی نگه داشت. برعکس، اگر احساس دخیل باشد، مهارت های ارتباط منسجم و گوش دادن بدون قضاوت باید به کار گرفته شود. با خانواده درمانی ، روابط تقویت می شود زیرا شفاف تر و قابل درک تر می شوند. اما برای رسیدن به این فلات، گفتگو می تواند دردناک و احساسی باشد. گامی ضروری برای رفع گرفتاری های خانوادگی است.



تاريخ : | 16:36 | نویسنده : moadeli |

مشاوره روانشناسی آنلاین کرج: جای تعجب نیست که مشاوره روانشناسی آنلاین به اندازه حضوری کارآمد است. در ایران، شورای روانشناسی  عملکرد شرکت ها را در این بخش تجزیه و تحلیل و کنترل می کند، که باعث ایجاد اعتماد بیشتر مشتری می شود. وقتی صحبت از راحتی، دسترسی آسان و بهینه‌سازی زمان به میان می‌آید، می‌توانیم تفاوت این نوع حضوری و انلاین را ببینیم.اگر به دنبال یک مرکز مشاوره روانشناسی آنلاین در کرج هستید، با ما تماس بگیرید.

مشاوره روانشناسی آنلاین کرج | روان درمانی | مرکز مشاوره تلاس

با مشاوره روانشناسی آنلاین دیگر نیازی نیست که بیمار برای دریافت راهنمایی به مطب روانشناسی مراجعه کند و همچنین اجباری نیست که درمان به دلیل تغییر آدرس یا سفر قطع شود. چندین احتمال با توسعه فناوری پدیدار شده است ، و مشاوره با متخصصان این منطقه کاملاً محرمانه باقی می‌ماند و بهتر از همه با ساعات کاری انعطاف‌پذیرتر است.

مرکز مشاوره تلاس

روان درمانی آنلاین چگونه کار می کند؟

اولین چیزی که باید بدانید این است که درمان آنلاین چگونه کار می کند، چیزی که بسیاری از مردم هنوز در مورد آن شک دارند. به طور کلی، روان درمانی در مطب ها انجام می شود، جایی که یک تعامل “رو در رو” بین بیمار و روان درمانگر وجود دارد که در زمان واقعی انجام می شود. با پیشرفت فناوری‌ها و اینترنت، این امکان برای مردم فراهم شد که در زمان واقعی از طریق ابزارهای دیجیتالی مانند رایانه و تلفن‌های همراه، حتی اگر کیلومترها دورتر هستند، صحبت کنند. این به مردم اجازه داد تا از اینترنت به عنوان یک کانال عالی برای چت بدون نزدیک بودن، با اهداف متنوع استفاده کنند. یکی از این اهداف دقیقاً پیگیری با یک روانشناس آنلاین است.مشاوره روانشناسی | روان درمانی آنلاین  | مرکز مشاوره تلاس

نتیجه درمان آنلاین

عملکرد درمان آنلاین با تماسی که از راه دور و از طریق اینترنت بین روان‌درمانگر و بیمار برقرار می‌شود، انجام می‌شود و اهدافی مشابه هر نوع درمانی که شخصاً انجام می‌شود، دارد. از طریق تماس‌های ویدیویی، که می‌تواند از طریق تلفن یا رایانه، با استفاده از ابزارهای خاص مانند Skype و Whatsapp انجام شود، کار می‌کند. درمان آنلاین شکلی از درمان درمانی با اهداف و فوایدی مشابه با مشاوره روانشناسی حضوری است، اما بسیار در دسترس مردم بدون افت کیفیت است. علاوه بر خود تماس‌های ویدیویی، بیمار همچنان می‌تواند تمام پشتیبانی ارائه شده توسط درمانگر را از طریق تبادل ایمیل یا پیام‌های متنی از طریق واتساپ  داشته باشد. یک جلسه روان درمانی آنلاین معمولا بین 45 دقیقه تا یک ساعت مانند مشاوره روانشناسی حضوری طول می کشد. زمان مشاوره را می توان در صورت لزوم به بیش از یک ساعت افزایش داد، زیرا بیمارانی هستند که به زمان طولانی تری نیاز دارند. خود متخصص زمان مناسب یک جلسه را برای اثربخشی کار خود تعیین می کند که بین درمانگر و بیمار توافق می شود. اولین جلسه روان‌درمانی آنلاین معمولاً به کار متخصص روان‌شناسی کمک می‌کند تا اطلاعاتی را در مورد بیمار جمع‌آوری کند و او را بیشتر بشناسد، علاوه بر آن تلاش می‌کند بفهمد دلایلی که او را به دنبال روان‌درمانی سوق داده است.

مزایای مشاوره روانشناسی آنلاین

مزایا بسیار زیاد است، از جمله مهمترین آنها که توسط افرادی که به این روش خدمات داده شده یا می شوند عبارتند از: با قرار گرفتن در یک مکان ترجیحی، بیان خود را آسان تر می کند. تضمین آسایش افراد با محدودیت های جسمی می توانند در هر کجا که هستند تحت مراقبت قرار گیرند. حریم خصوصی: شما خود را در اتاق‌های انتظار اداری نشان نمی‌دهید. هزینه های سفر کمتر به دفتر؛ در دسترس بودن بیشتر و ساعات کاری انعطاف پذیر؛ از استرس ترافیک، از سفر به طور کلی تا دفتر – به ویژه در شهرهای بزرگ جلوگیری می کند. شما می توانید بدون نگرانی در مورد یافتن پزشک دیگری برای مراجعه به سفر یا تغییر شهرها، حتی کشورها. لازم نیست حرفه ای از شهر شما باشد تا به شما خدمت کند. مهم است که این موارد دیده شود: روانشناس آنلاین  یک فرد آموزش دیده در منطقه، دارای شغل و امنیت کامل در خدمات است. وقتی شرکت دارای مجوز از شورای روانشناسی کشور است، به این معنی است که افراد مسئول دارای صلاحیت هستند و متعهد به حفظ کیفیت و عالی بودن خدمات خود هستند، همانطور که برای آن هزینه دریافت می شود.

شیوه تماس برقرار کردن با مشاوره روانشناسی آنلاین کرج

مرکز مشاوره روانشناسی آنلاین ما در کرج تماس را می توان از طریق پیام، چت یا تماس ویدیویی برقرار کرد. انتخاب روشن یا روشن نشدن دوربین به ترجیح بیمار بستگی دارد. وقتی فردی که تحت درمان قرار می گیرد کمتر از 18 سال سن داشته باشد، مجوز والدین برای درمان مورد نیاز خواهد بود، همه این موارد طبق قانون تعیین شده است. در خدمت از طریق پیام، بیمار سوال مورد علاقه خود را مطرح می کند، روانشناس به آن پاسخ می دهد و بیمار حق پاسخگویی را خواهد داشت که در اسرع وقت در مهلت مقرر پاسخ داده خواهد شد.



تاريخ : | 16:35 | نویسنده : moadeli |

فیلتر شنی: اهمیت موضوع استفاده از سیلیس های درجه یک در فیلتر شنی به اندازه ای است

که در صورت رعایت نکردن آن هزینه های بسیاری را برای مصرف کننده به وجود خواهد آورد.

سنگ های سیلیس در این دستگاه از قیمت ناچیزی برخوردار هستند،

اما به علت تناژ بالای مصرفی ان در فیلترهای شنی از هزینه تعویض قابل توجه برخوردارند.

لذا بهتر است با توجه به اهمیت موضوع از سیلیس های درجه یک ۹۸% به بالا در فیلترهای شنی استفاده شود.

sheni

فیلتر شنی | فیلتر دستگاه تصفیه آب | فیلتراسیون

فیلتر شنی به طور معمول به عنوان اولین مرحله تصفیه در سیستم های تصفیه آب متعارف مورد استفاده قرار می گیرند

و جهت جداسازی ناخالصی های معلق موجود در آب کاربرد دارند.

فیلتر شنی بصورت استوانه های تحت فشار طراحی شده و بدنه آنها عموماً از جنس  استنلس استیل،

کربن استیل و یا FRP می باشد. داخل ستونها بوسیله شن سیلیس و یا آنتراسیت  پر می گردد

که معمولا یک لایه ذرات درشت روی نازل ها جهت جلوگیری از گرفتگی و سپس یک لایه ذرات ریز بر روی آنها و ذرات درشت تر در بالا ریخته می شود.

آب از قسمت فوقانی ستون وارد شده و پس از گذشتن از بستر فیلتر، از قسمت تحتانی خارج می گردد.

در سیکل تصفیه آب ، ذرات معلق در بستر فیلتراسیون ترسیب نموده بتدریج خلل و فرج بستر را پر می کنند.

بدین ترتیب با گذشت مدت زمان معینی از شروع بهره برداری بر حسب میزان کدورت و مواد معلق آب ورودی، تدریجا افت فشار افزایش می یابد.

هنگامی که افت فشار دو سر فیلتر در حدود ۸/۰-۶/۰ بار گردد، زمان آن رسیده است که فیلتر از حالت سرویس خارج شده

و با ورود جریان آب به صورت معکوس، بسترها مورد شستشو قرار بگیرند. زمان شستشو بستگی به میزان کدورت آب ورودی دارد.

در ادامه مشخصات فنی دستگاه های فیلتر شنی تحت فشار شرکت مهندسی آورده شده است.

فیلترشنی , فیلتراسیون , فیلتراندازه ذرات در یک فیلتر شنی  

۱٫       لایه ۱۲ اینچی از ذرات ماسه با اندازه موثر ۵/۰-۴۵/۰ میلیمتر

۲٫       لایه ۱۰ اینچی از ذرات ماسه با اندازه موثر ۸/۰-۲/۱ میلیمتر

۳٫      لایه ۴ اینچی از ذرات شن با اندازه ۲۵/۰-۱۲۵/۰ اینچ

۴٫       لایه ۸ اینچی از ذرات شن با اندازه ۵/۰-۱ اینچ

۵٫       لایه ۴ اینچی از ذرات شن با اندازه ۱-۵/۱ اینچ

شرکت آریا عمران عرضه کننده فیلتر شنی در سراسر ایران می باشد.



تاريخ : | 16:34 | نویسنده : moadeli |

فیلتر ممبرین: قلب یک سیستم تصفیه آب فیلتر ممبرین آن است. اصلی ترین قسمت دستگاه که عمل تصفیه آب رخ می دهد فیلتر ممبرین است. این فیلترها دارای انواع گوناگون هستند. که برحسب میزان میزان مقاومت در برابر میکرب ها، PH ، اسیدی یا باز و TDS  دسته بندی می شوند.  

فیلتر ممبرین | انواع فیلترهای دستگاه تصفیه آب صنعتی | آریاعمران

در سیستم اسمز معکوس غشاء مهمترین و حساس ترین قسمت دستگاه می باشد. زیرا فشار عملیاتی مورد نیاز ارتباط مستقیم با ضخامت غشاء و قطر سوراخ های آن دارد. همچنین غشاء به علت تماس مداوم با مواد شیمیایی افزوده شده به آب، بایستی مقاوم بوده و با مواد بازدارنده و ضد رسوب گذار و زیست کش ها (Biocides) واکنش ندهد.

آب شیرین کن

ممبران SPIRAL WOUND

ممبران اسمز معکوس لایه ای نازک است که اجازه عبور یون های خاصی را از غشا خود نمی دهد. طبق توانایی ممبرین در حذف یون ها از محلول ها، کاربرد اصلی آن در حذف نمک از محلول های آبی می باشد. قبل از سال ۱۹۹۰ از سلولوز استات در ساخت ممبران استفاده می شده است اما بعدها با ترکیبات پلی آمیدی تعویض شد، زیرا پلی آمید دارای قابلیت حذف نمک بالاتر با مصرف انرژی کمتر می باشد. به دلیل قابلیت حذف یون های غیر محلول از محلول بدون تغییر فاز از این غشا جهت حذف نمک و TDS آب استفاده می شود.فیلتر ممبرین , فیلتراسیون , فیلتر ممبرانعوامل مؤثر در مقایسه غشاء ها عبارتند از:

  1. قطر سوراخ ها
  2. ضخامت
  3. مقاومت در مقابل مواد شیمیایی
  4. قیمت
  5. افت فشار
  6. شرکت سازنده

شرکت آریا عمران به عنوان نماینده انحصاری ممبران های csm  کره در ایران  می باشد و تمامی ممبرین ها دارای گارانتی می باشند. علاوه بر ممبران های CSM کره، آریا عمران واردکننده ممبران های Filmtec  آمریکا، Hydranautics، Toray و  koch می باشد. اهمیت سلامت این فیلترها در نگهداری سیستم تصفیه آب به حدی است که باید عملیات و پیش تصفیه به درستی انجام شود. قیمت بالای این فیلترها می تواند هزینه نگهداری آن ها و تعویض شان را برای مصرف کننده توجیه نکند. پس بهتر آنکه در نگهداری آن ها بیشترین تلاش و جدیت صورت پذیرد. شرکت آریا عمران عرضه کننده فیلتر ممبرین در سراسر ایران می باشد. برای اطلاعات از خرید فیلتر ممبرین های این شرکت با مدیر فروش ما با شماره های ۰۲۱_ ۲۶۷۶۰۱۶۹ و ۰۲۱_۲۶۷۶۰۱۷۷ و دفتر کرج ما با شماره های ۰۲۶_۳۴۴۲۲۴۳۴ و ۰۲۶_ ۳۴۴۷۴۳۷۳ تماس حاصل فرمایید.



تاريخ : | 16:31 | نویسنده : moadeli |

فیلتر میکرونی چیست: شرکت آریا عمران با سابقه درخشان خود در زمینه ارائه دستگاه های تصفیه آب صنعتی

و تجهیزات آن فعالیت می کند. که در این نوشته قصد دارد به موضوع فیلتر میکرونی چیست بپردازد با ما همراه باشید.

تجهیزات دستگاه تصفیه آب صنعتی شامل فیلتر میکرونی ، فیلتر شنی ، فیلترهای الیافی، هوزینگ ، سختی گیر

، فیلتر ممبرین ، پیش تصفیه، سیستم اسمز معکوس می باشد.

برای اطلاعات از نوع سفارش خود با شماره های دفتر تهران ۰۲۱-۲۶۷۶۰۱۶۹ و ۰۲۱-۲۶۰۷۶۰۱۷۷ و

دفتر کرج ۰۲۶-۳۴۴۲۲۴۳۴ و ۰۲۶-۳۴۴۷۴۳۷۳ با کارشناس فروش ما تماس نمایید.

فیلتر میکرونی چیست

فیلترهای الیافی که نوعی از فیلتر های میکرونی می باشد دارای کیفیت بسیار بالایی دارد.

فرقی که بین فیلترهای الیافی با فیلترهای ۵ میکرون دارد در مقدار جذب ذرات معلقی که در آب وجود دارد و سایز منافذ می باشد.

با توجه به اینکه فیلترهای یک میکرون میتوانند ریزترین و کوچک ترین ذرات را جذب کنند به همین دلیل آنها را فیلتر پیش تصفیه می نامند.

فیلترهای الیافی کارایی بسیار مفیدی در از بین بردن آلودگی های موجود در آب را دارند.

البته فقط موادی که بیشتر از پنج میکرون هستند.به این صورت که روی فیلترهای الیافی سوراخ هایی

پتعبیه شده است که سایز آنها برابر با ۵ قطر می باشندو از جنس پروپیلن می باشد. این فیلترها به عنوان فیلتراولیه

در دستگاه های آب شیرین کن صنعتی به کار برده می شوند.

روش های فهمیدن گرفتگی فیلترهای میکرونی

روش اول شفاف بودن هوزینگ است. اگر هوزینگ فیلتر میکرونی شفاف باشد گرفتگی آن خیلی راحت معلوم است.

روش دوم نصب کردن فشار سنج در اول و آخر فیلتر میکرونی می باشد و همچنین اختلاف فشاری که در قبل و بعد از فیلتر جمع آوری می کنند.

روش سوم بر اساس اندازه گیری دبی که همان حجم ورودی آب می باشد صورت می گیرد به این صورت که

دبی پیش و پس از هوزینگ فیلتر میکرونی را اندازه گیری می کنند.

و ازآنجایی که اگر مقدار دبی کاهش یابد می فهمیم که فیلتر دچار گرفتگی شده است.

آب شیرین کن

حال بپردازیم به این که چطوری این گرفتگی فیلتر را از بین ببریم؟

شرکت آریا عمران به دلیل اینکه حوضحه کاری شان در زمینه تصفیه آب های صنعتی و نیمه صنعتی می باشد

پپس ما در مورد همین دستگاه ها توضیحات لازم را به شما عزیزان ارائه می دهیم.

در دستگاه های آب شیرین کن صنعتی می توانند با بک واش کردن فیلترهای میکرونی با حجم آب ورودی

که دو برابر از حجم دبی می باشد گرفتگی فیلتر ها را از بین ببرید.

فیلتر میکرونی , فیلتراسیون / انواع فیلتر

کاربرد فیلتر میکرونی استنلس استیل

کاربرد این نوع از فیلتر میکرونی ها که از جنس استنلس استیل می باشند در صنعت های مختلفی همچون غذایی، دارویی، دفاعی

و نظامی به کار برده می شود که فیلترهای میکرونی استنلس استیل ۳۱۶ و ۳۰۴ خیلی معروف و پرطرفدار می شود.

فیلترهای میکرونی که همان میکروفیلترها می باشند دارای یک فیلتر هستند که آن فیلتر دارای سوراخ هایی می باشد

که بر اساس سایز سوراخ آلودگی های آب را از آب می گیرد. که این سایزها از یک تا ده میکرومتر می باشند.

این فیلترها از روند های بسیار بااهمیت غشایی هستند و املاحی که در آب وجود دارند

مانند میکروارگانیسم ها ،جلبک ها ،ذرات معلق ، لجن ها و باکتری ها و مواد پلیمری و سایر آلودگی ها را در آب از بین می برند،

که این آلودگی ها در این فرایند جداسازی فیزیکی صورت می گیرد.

واحد فیلتر میکرونی

فیلترهای میکرونی بر اساس سایز منافذی که روی آنها وجود دارد ذرات را از بین میبرند به این صورت که ذرات معلق موجود در آب

در سایزهای مختلف بر اساس منافذ روی فیلتر از بین می روند هرچه سایز منافذ روی فیلترهای میکرونی ریز ترفیلتر میکرونی 20 اینچ  اسلیم | فروش فیلتر میکرونی | فیلتراسیون تصفیه آب

باشد ذرات معلقی که در آب وجود دارند را به مقدار بیشتری حذف می کند زیرا اجازه عبور به آنها نمی دهد.

فیلتر کارتریج یا همان فیلتر میکرونی در نوع موجود هستند فیلتر میکرونی جامبو و فیلتر میکرونی اسلیم که

فیلترهای میکرونی یا کارتریج جامبو در سایز ۴٫۵ اینچ وجود دارد و فیلترهای اسلیم در سایز ۲۰۵ اینچ وجود دارند.

فیلتر میکرونی جامبو

همانطور که در بالا اشاره کردیم این نوع فیلترها در قطر ۴٫۵ اینچ وجود دارند و اندازه های آنها از ده تا چهل اینچ

در بازار وجود دارد.این فیلترها از دو جنس نخی و الیافی عرضه می شوند.

یکی از مزایای این فیلترها این است که به جهت نگهداری از آلاینده ها ظرفیت بالایی دارند.



تاريخ : | 16:30 | نویسنده : moadeli |

تصفیه آب: فاضلاب صنعتی یکی از بزرگترین منابع آلودگی آبزیان است. به طور همزمان ، محیط و اکوسیستم های اطراف را به خطر می اندازد. برای درست کردن اشتباه ، هر چه بیشتر قوانین و مقررات جهانی و محلی زیست محیطی ظاهر می شوند. برای انطباق با این مقررات و استانداردهای دقیق ، راه حل های ابتکاری ضروری است.

تصفیه آب | خرید دستگاه تصفیه آب | شرکت آریا عمران

LiqTech یک تأمین کننده آب شیرین کن صنعتی است که راه حل های آب شیرین کن پیشگامانه ای را ارائه می دهد که حتی با دقیق ترین مقررات نیز مطابقت دارند سیستم های تصفیه آب صنعتی را برای انطباق در آیندهو تولید پایدار ارایه می دهیم.

واحدهای تصفیه فاضلاب صنعتی تقاضای جداسازی پیچیده و تصفیه آب را دارند. تصفیه فاضلاب صنعتی می تواند پیچیده باشد.

حتی اگر کاملاً فیلتر شود ، فاضلاب می تواند به حدی تمیز شود که بتوان دوباره مورد استفاده قرار گیرد.

با این حال ، جریان های فاضلاب اغلب برخی از چالش های قابل توجه فیلتراسیون را قبل از استفاده مجدد برای اهداف دیگر و یا انتشار در محیط زیست بدون هیچ گونه آسیب زیست محیطی ایجاد می کنند.

شرکت آریا عمران شریف

تصفیه آب صنعتی

ما در LiqTech بیش ترین تجربه را  در زمینه فیلتر کردن انواع فاضلاب و لجن داریم. راه حل های آب شیرین کن صنعتی ما مبتنی بر پیشرفته ترین فناوری غشایی ما است که می تواند مواد مضر را از فاضلاب صنعتی حذف کند ، از جمله:

  1. مواد جامد
  2. روغن
  3. گریس
  4. میکروب ها
  5. فلزات سنگین
  6. و خیلی بیشتر

هنگامی که این مواد مضر از فاضلاب خارج شد ، می توان از آب برای اهداف مختلف استفاده مجدد کرد یا با خیال راحت و پایدار به محیط زیست تخلیه می شود. از آنجا که دنیا کمبود آب تمیز دارد ، ضروری است که با احترام و مراقبت از آنچه در اختیار داریم رفتار کنیم. این یک راه حل تصفیه آب صنعتی سازگار و پایدار است ، که می تواند با امکان استفاده مجدد از آب ، به کاهش فاصله شدید کمبود آب کمک کند.خرید تصفیه آب | فروش دستگاه تصفیه آب | شرکت آریا عمران

فیلتراسیون آب

به فرآیند واحد جداسازی جامدات در یک سوسپانسیون گفته می شود.

فیلتراسیون فرآیندی است که در آن ذرات جامد موجود در یک مایع توسط یک محیط فیلتر کننده یا فیلتر از هم جدا می شوند ، که باعث می شود سیال از آن عبور کند ، اما ذرات جامد را در خود نگه می دارد.

گاهی اوقات جالب است که مایعات را جمع کنیم. برخی دیگر ، ذرات جامد و در بعضی موارد هر دو.

در تصفیه آب ، فیلتراسیون به دنبال کاهش ذرات معلق ، مانند ضایعات شن و ماسه ، زمین ، فلزات سنگین و غیره است. که باعث تولید بوی بد ، کدورت ، مشکلات سلامتی می شود.

برای هر نوع مشکل یک محیط فیلتر برای استفاده وجود دارد (مثالها: کربن فعال ، ماسه سبز ، شن کوارتز).

کارشناسان نظافت آب صنعتی

در LiqTech ، ما توانایی های داخلی حتی برای چالش برانگیزترین نیازهای تصفیه آب صنعتی را داریم.

مهندسان و متخصصین فرآیند بسیار ماهر ما همیشه آماده اند تا در مورد چگونگی بهره مندی شما از داشتن سیستم آب شیرین کن صنعتی، صنعتی غشایی و نحوه شخصی سازی آن متناسب با عملکرد خاص سطح کیفی آب مطلوب ، به شما کمک کنند.

ما راه حل های تمیز کردن آب صنعتی با کلید در دست را به چندین شرکت بین المللی و رهبران صنعت اختصاص داده ایم که به دلیل استانداردها و الزامات بالا برای ماشین آلات تولید با دوام و کارآمد شناخته می شوند. همانطور که با صنایع مختلف کار کرده ایم ، می دانیم که چگونه حتی پیچیده ترین انواع فاضلاب و لجن را تصفیه می کنیم.

راه حل های فیلتراسیون سفارشی

دو کاربرد تصفیه آب صنعتی یکی نیستند. اگر به سیستم تصفیه فاضلاب سفارشی نیاز دارید ، ما آماده کمک به شما هستیم.

تصفیه آب صنعتی می تواند پیچیده باشد و ممکن است نیاز به راه حل های سفارشی برای حذف کلیه مواد جامد و مضر برای رسیدن به کیفیت آب مطلوب داشته باشد.

سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس

تأمین آب تصفیه نشده می تواند بسیاری از بیماری های جدی را به خانه شما وارد کند.

فیلتراسیون اب آشامیدنی می تواند راه حل باشد اما تنها در صورتی که قادر به از بین بردن انواع آلودگی ها مانند باکتری ها ، مواد شیمیایی ، نمک ها و حتی ذرات فلزی باشد.

اسمز معکوس آب خالص تنها پاسخ درست است. گسترده ترین آلودگی را در آب از بین می برد و این امر آن را به بهترین سیستم تصفیه خانه تبدیل می کند.



تاريخ : | 16:29 | نویسنده : moadeli |

سختی گیر: زمانی که آب دارای کاتیون هایی زیادی مانند منیزیم و کلسیم و… باشد این آب دارای سختی می باشد،

وجود این مواد باعث سخت شدن آب می شود. منیزیم و کلسیم دو عنصر مهم در تشکیل رسوبات موجود در آب می باشند.

آبی که سختی داشته باشد آسیب زیادی به تجهیزات تاسیسات برودتی و حرارتی می رساند. که این نوع سختی را سختی کل می نامند.

سختی گیر

یه سری ترکیباتی از جنس آهک در زمین وجود دارد که زمانی که آب با آنها برخورد دارد

سختی به داخل آب وارد می شود. یک مثال ساده :در مدت زمانی که آب داخل کتری به مرحله جوشیدن می رسد

اطراف کتری سفیدک می بندد که این سفیدک همان سختی آب می باشد.

هر چقدر که مقدار کلسیم و منیزیم آب بیشتر باشد سختی اب نیز بالاتر می باشد.

سختی گیر , کاربرد سختی گیر , فروش سختیگیر

فرایند تشخیص سختی در آب به چه صورت می باشد؟

اساسی ترین و بااهمیت ترین روشی که میتوان به وجود سختی در آب پی برد آزمایش کردن آب است.

این آزمایش ها شامل این است که آب را بجوشانید و آهک ته نشینی کند، زمانی که صابون کف نکند،

در سر شیر سفیدک ببندد.در آزمایشگاه با آنالیز کردن ۱ لیتر آب میتوان به سختی کل آب رسید و مقدار سختی موجود در آب را فهمید.

زمانی که شما از مواد شوینده مانند صابون و شامپو و… استفاده می کنید و متوجه می شوید

که کف زیادی تشکیل نشد این بدان معنا است که آب دارای سختی می باشد.

     آریا عمران شریف

برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت محصولات آب شیرین کن و مشاوره گرفتن برای خرید بهتر

با شماره کارشناسان ما با دفتر تهران ۲۶۷۶۰۱۶۹-۰۲۱ و ۲۶۷۶۰۱۷۷-۰۲۱ دفتر کرج ۳۴۴۲۲۴۳۴-۰۲۶ و ۳۴۴۷۴۳۷۳-۰۲۶ تماس حاصل نمایید. 

آب های دارای PH:

  • آب نرم

زمانی که حدود ۱ تا  پی پی ام۱۷٫۱ سختی در آب موجود باشد این آب آب نرم می باشد

زیرا سختی موجود در آن زیاد نیست. این آب سختی دارد ولی به مقدار کم، آب هایی که سختی نداشته باشند

آب مقطر یا آب خالص نام دارند.

آب های مقطر کاربرد بسیاری در صنایع دارویی، باطری سازی ،

شستشوی تجیزات بیمارستانی و آزمایشگاهی دارد.

  • آب دارای PH کم

زمانی که حدود ۱۷٫۱ تا ۶۰ پی پی ام سختی در آب وجود داشته باشد این آب را آب اندکی سخت می نامند.

  • آب دارای PH متوسط 

زمانی که حدود ۶۰ تا ۱۲۰ پی پی ام سختی در آب وجو داشته باشداین آب را آب متوسط سخت می نامند.

  • آب دارای PH

زمانی که حدود ۱۲۲۰ تا ۱۸۰ پی پی سختی در آب وجود داشته باشد این آب را آب سخت می نامند.

  • آب دارای PH بالا

زمانی که سختی آب از مقدار ۱۸۱ پی پی ام بالاتر باشداین آب را آب خیلی سخت می نامند.

مقدار کلسیم و منیزیم در آب فرق می کند به صورتی که آب هایی که کلسیم آن بیشتر یعنی حدود دو برابر منیزیم آن باشد همان آب های طبیعی می باشند. و زمانی که منیزیم پنج برابر کلسیم آب باشد همان آب دریاها و اقیانوس ها می باشد.

سختی گیر چیست , دستگاه سختی گیر , سختی گیری

سختی موجود در آب به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. PH موقت
  2. PH دائم

حال بپردازیم به این موضوع که سختی آب را چگونه از بین ببریم؟!!!

سیستم هایی که برای سختی گیری آب وجود دارند شامل سه دسته می باشند.

  1. فیلتر رزینی
  2.  مغناطیسی
  3.  الکترومغناطیسی

کارایی این سیستم های سختی گیری دارای سه مدل می باشد:

  1. دستی
  2. نیمه اتوماتیک
  3. اتوماتیک

فیلتر رزین دستی: در این سیستم همه مراحل اعم از شستشو معکوس،سرویس دستگاه ها و احیا به وسیله شیر دستی صورت می گیرد.

فیلتر رزین نیمه اتوماتیک: در این سیستم همه مراحل به شکل ساده ای انجام می شود.

فقط کافیست یک نفر اهرم شیر سختی گیر را در یکی از سه وضعیتی که وجود دارد قرار دهد.

این سه وضعیت شامل شستشوی معکوس، سرویس دستگاه و احیا می باشد.

سختی گیر اتوماتیک: در این سیستم همه مراحل به صورت اتوماتیک و برقی انجام می شود.

سختی گیر رزینی

یکی از سیستم های بسیار پرطرفدار و بااهمیت در زمینه سختی گیری آب استفاده از سیستم سختی گیر رزینی می باشد.

از کارایی های دستگاه سختی گیر رزینی میتوان به موارد زیر اشار کرد:

  1. برای نرم سازی آبی که داخل دیگ های بخار موجود هستند به کار برده می شود.
  2. به جهت از بین بردن سختی که در برج های خنک کننده و برودتی وجود دارد به کار برده می شود.
  3. برای از بین بردن سختی آب های لب شور، سطحی و چاه به کار برده می شود.
  4. از بین بردن سختی آب مورد استفاده در صنعت های رنگ رزی
  5. و….

در مطالب آینده به کاربردهای بیشتر این سیستم می پردازیم.

 بهترین و پرکاربردترین سختی گیر مورد مصرف مردم سختی گیر رزینی می باشد. در این سختی گیر فرایند به این صورت می باشد

که در آب هایی که سختی زیادی دارند یون های سخت منفی را به جای اتم سدیمی که در رزینی که در آب وجود دارد قرار می دهد.

خرید سختی گیر

رزین ها باید به نوبت و مدام احیا شوند احیا شدن رزین باعث می شود که از رسوب و نشست مواد معدنی سخت ممانعت کند.

کارایی رزین سختی به این صورت است که سختی گیر را از مدار بیرون می کند و نمک های محلول را به آب وارد می کند

و در زمانی که رزین در حال احیا شدن می باشد آبی که در داخل دستگاه سختی گیر می باشد از داخل سیستم خارج می شود.

سپس در این مدت آبی که در مدار وجود دارد بدون سختی گیری به سیستم وارد می شودتا اینکه فرایند شستشو به پایان برسد.

به جهت اینکه آب بدون سختی گیر از سیستم بیرون رود ، ۲ مخزن سختیگیر به نام سختیگیر دوبلکس را به کار میبرند.

فروش سختی گیر , سختی گیر رزینی , سختیگیر

مزایای استفاده از سختی گیر رزینی

نیاز مصرف های صنعت و مصرف های خانگی را به آب سبک برطرف می کند.

این فرایند با وجود مزایایی که دارد دارای معایبی نیز می باشد:

  • دارا بودن هزینه بسیار بالا
  • به جهت راه اندازی و نگهداری هزینه زیادی باید پرداخت شود
  • سختی گیر بسیار جاگیر می باشد.
  • آبی که سختی آن توسط دستگاه سختی گیر گرفته شده قابل آشامیدن نمی باشد
  • زیرا دارای سدیم می باشد. برای اینکه سدیم داخل آب نباشد دو راه وجود دارد ،
  • روش یک این است که یک خروجی برای اینکه آب سختی گیری از آن بیرون بیاید را نصب کنند.
  • و راه دوم این است که دستگاه تقطیرکننده آب را نصب نمایند.

کاربرد سختی گیر

  • آب آشامیدنی
  • برج خنک کننده با آب
  • تصفیه فاضلاب
  • بازسازی آب
  • مشاغلی مانند خشکشویی و رستوران ها
  • راکتور و بویلرها
  • بکارگیری در سیستم آر او
  • و…


تاريخ : | 16:28 | نویسنده : moadeli |

تصفیه فاضلاب: امروزه روش MBR , MBBR از روش های نوین در تصفیه فاضلاب محسوب می شوند.

پیش از این روش سنتی تصفیه فاضلاب تشکیل شده از حوضچه ها با کارایی متفاوت،

از قبیل حوضچه لجن فعال حوضچه ته نشین ، حوضچه هوادهی و … 

دلیل اشغال فضای زیاد از معایب روش سنتی در این دستگاه به شمار می آید.

اما این موضوع با روش های نوین برطرف شد و امروز می توان با حداقل فضای ممکن به اندازه ۱۵ متر مکعب یک پکیج تصفیه ساخت.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

تصفیه فاضلاب | دستگاه تصفیه | ارسال به سراسر ایران

آب مایه حیات است ، درمصرف آن صرفه جویی کنیم

آب خام نیازمند طی نمودن مراحل مختلفی است تا به کیفیت موردنظر جهت کاربری به عنوان آب آشامیدنی برسد .

به عنوان مثال : لخته سازی – زلال سازی – حذف آهن و منگنز- فیلتراسیون – تنظیم PH– گندزدایی – کنترل طعم وبو .

هدف از تصفیه آب :

هدف از تصفیه آب حذف آلاینده ها و ارتقاء کیفیت آن است و مهمترین پارامتر تعیین کننده کیفیت کدورت می باشد .

کدورت در آب عموما توسط مواد معلقی مثل خاک وگل ولای ، مواد آلی و معدنی ریز ، ترکیبات آلی رنگی محلول و پلانکتونها

و سایر میکرواورگانیسم ها ایجاد می شود .

کدورت آب را با کدورت سنج که میزان پراکندگی و جذب نور حاصل از منبع نوری حین عبور از محلول را اندازه می گیرد

و با واحد NTU گزارش می کند ، می سنجند .

کدورت آب تصفیه شده بعنوان یک پارامتر مهم در تعیین کیفیت آب در کلیه تصفیه خانه ها اندازه گیری می شود ،

اما در سال های اخیر علاوه بر کدورت ، شمارش ذزات نیز به عنوان یک پارامتر کیفی آب در کنار کدورت مطرح گردیده است .

انواع فرآیند در تصفیه فاضلاب :

فرایندهایی که در تصفیه فاضلاب وجود دارد عبارتند از :

۱-فرآیند انعقاد ولخته سازی

۲-فرآیند جذب سطحی

۳-فرآیند غشایی

۴-فرآیند تبادل یونی

۵-فرآیند اکسیداسیون شیمیایی

۶-فرآیند بیولوژیکی

۱) فرآیند انعقاد و لخته سازی

یکی از فرآیندهایی که در تصفیه فاضلاب صورت می گیرد فرآیندی به نام انعقاد ولخته سازی می باشد

که این فرآیند برای حذف ذرات کلوئیدی می باشد که ذرات کلوئیدی باعث بوجود آمدن کدورت در آب میشوند.

یکی از بهترین روشهای راهبری صحیح تصفیه خانه و خصوصا فرآیند اختلاط و انعقاد ، مدیریت تزریق مواد شیمیایی است .

مدیریت تزریق منعقدکننده ها یک مسئله جهانی است که معیاری برای رسیدن به کدورت کم در هر تصفیه خانه می باشد

و شامل تعیین نوع مواد شیمیایی ، میزان تزریق ، روش کاربرد مواد و… می باشد .

۱-۱ ) مواد شیمیایی

تزریق ماده شیمیایی مناسب معیاری برای بهینه کردن عملیات لخته سازی و ته نشینی است.

سه نوع ماده شیمیایی متداول برای آب خام به کار می رود که شامل منعقد کننده ، کمک منعقد کننده و ماده کنترل کننده pHمیباشد.

۱-۱-الف ) منعقد کننده ها :

منعقد کننده ها مواد شیمیایی هستند که برای جذب کدورت و مواد آلی از آب خام به کار می روند

و باکتری ها ، جلبک ها، رنگ ، اکسید آهن ، اکسید منگنز، کربنات کلسیم و خاک رس را حذف می کنند .

دو نوع از متداولترین منعقدکننده ها نمکهای فلزی و پلیمرها هستند

که از متداولترین نمکهای فلزی میتوان آلوم ( زاج سفید ) و کلرور فریک را نام برد .

توجه ) برای انتخاب منعقد کننده از آزمایش استاندارد جارتست که تاثیر نسبی منعقد کننده ها بر آب خام را نشان می دهد ، استفاده میشود.

آزمایش جار برای نشان دادن تاثیر مواد شیمیایی ، در تصفیه خانه ها طراحی شده است .

این آزمایش یک روش عمومی برای ارزیابی انعقاد ، لخته سازی و ته نشینی در تصفیه خانه می باشد .

آزمایش جار در واقع یک مدل کوچک از واحد های اختلاط سریع ، انعقاد وته نشینی در تصفیه خانه است

که در این روش افزودن مواد شیمیایی خصوصا موادی مثل آلوم , کلرور فریک , پلیمرها

که برای کاهش کدورت آب استفاده می شوند را می توان در مقیاس آزمایشگاهی ارزیابی نمود .

پس آزمایش جار به سه دلیل میباشد :

۱)کدام نوع مواد منعقد کننده لازم است

۲)آیا مواد منعقد کننده لازم است

۳)چه میزان مواد منعقد کننده لازم است .

۱-۱-ب) کمک منعقد کننده ها :

کمک منعقد کننده ها به ورودی یا همزمان با منعقد کننده برای بهبود لخته ها ؛ اضافه میشود.

کمک منعقد کننده ها از طریق تشکیل سریعتر لخته ها ، فرآیند ته نشینی را

( که ته نشینی مواد بر اساس دو مکانیزم ۱-قطر مواد ۲-سبک و سنگین بودن مواد انجام می شود )

تسریع و بارگذاری کدورت روی فیلترها ( که در اغلب تصفیه خانه های آب از فیلتر شنی ثقلی استفاده میشود

که در کاربردهای تجاری میتوان از مواد منعقدکننده به همراه فیلترهای تحت فشار نیز استفاده نمود .)

را کاهش میدهد و به تبع آن افزایش سیکل راهبری فیلترها را سبب می شود .

کمک منعقد کننده ها شامل

۱- اکسید کننده

۲- عوامل جاذب و سنگین کننده

۳- سیلیکا فعال

۴- پلی الکترولیت ؛ که انواع پلی الکترولیت سه نوع می باشند یعنی کاتیونی

و آنیونی و غیریونی ویکی از کاربردهایی که پلی الکترولیتها دارند این است که حالت پل سازی دارد.

۱)اکسید کننده : زمانی که مواد آلی محلول در آب وجود داشته باشد و باعث کدورت و کدر شدن آب شود

از اکسیدان استفاده می شود ، مانند کلر و دی اکسید کلر ، منگنات پتاسیم و ازن .

توضیحی درباره کلر در تصفیه فاضلاب

گسترده ترین استفاده کلر ، ضد عفونی آب آشامیدنی می باشد و کلر ومشتقات آن

مانند هیپوکلریت سدیم و دی اکسید کلر ضد عفونی کننده های قوی می باشند و زمانی که به آب در مقادیر ناچیز اضافه می شوند

به سرعت باکتری ها و دیگر میکرواورگانیسم ها را می کشند ، کلر نه تنها رشد توده بیولوژیکی

و جلبک در لوله های توزیع و مخازن ذخیره را کنترل می نماید بلکه به حذف بو و طعمهای ناخوشایند نیز کمک می کند.

در حال حاضر استفاده از کلر برای گندزدایی بدلیل ارزان بودن و قدرت میکروبکشی و اثر ابقایی نسبتا خوب آن ،

متداولترین روش در دنیا و از جمله کشور ما می باشد .

۲)عوامل جاذب وسنگین کننده : که عبارتند از

الف-رس بنتونیت ؛ که دارای خواصی از جمله اینکه دانسیته مواد بنتونیت خیلی بالاست- خاصیت رنگ بری دارد – خاصیت جذب سطحی دارد . ب-پودر سیلیکا ج-آهک د-کربن فعال ؛ که کربن فعال جهت حذف کلر باقیمانده در آب ، کاهش وحذف مواد آلی محلول و حذف گاز رادن در آب به کار می رود

و موارد کاربرد کربن فعال عبارت است از :

– در نقاطی که مواد آلی محلول در آب موجود است و این مواد چون از بین نرفته اند برای رفع اینها از کربن فعال استفاده می شود .

– در تصفیه فاضلاب های صنعتی وقتی که فاضلاب قابلیت تجزیه بیولوژیک نداشته باشد و یا سمی باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

– کربن فعال یک نقش کاتالیزوری دارد ودر کلرزدایی آب کاربرد دارد.

۱-۱-ج ) کنترل کننده PH و قلیائیت :

بهینه کردن pH سبب میشود که منعقد کننده های فلزی ، نامحلول و لخته های قویتری تشکیل دهند

و در نتیجه حذف کدورت بهتر صورت گیرد . آب باید مقدار مناسبی قلیائیت برای تشکیل لخته کلرید آهن یا آلوم داشته باشد .

به عنوان مثال – محدوده pH آلوم بین ۴ تا ۷ و محدوده pH کلرور فریک بین ۵/۳ تا ۵/۶ و بالاتر از ۵/۸ است .



تاريخ : | 16:27 | نویسنده : moadeli |

آب شیرین کن :  تمام دنیا با مشکل کمبود آب مواجه است . تنها کاری که می توان برای رفع این مشکل کرد آبهای سطحی را تصفیه کنیم.

که برای این کار از ذستگاهی به نام تصفیه آب یا همان آب شیرین کن استفاده می کنیم. این دستگاه ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به شرح آن می پردایم.

آب شیرین کن | خرید آب شیرین کن | آریا عمران

انواع دستگاه آب شیرین کن:

  • صنعتی
  • نیمه صنعتی
  • خانگی

برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت محصولات آب شیرین کن و مشاوره گرفتن برای خرید بهتر با شماره کارشناسان ما با دفتر تهران

۲۶۷۶۰۱۶۹-۰۲۱ و ۲۶۷۶۰۱۷۷-۰۲۱ دفتر کرج ۳۴۴۲۲۴۳۴-۰۲۶ و ۳۴۴۷۴۳۷۳-۰۲۶ تماس حاصل نمایید. عملکرد آب شیرین کن های

صنعتی و نیمه صنعتی با فرایندهای مختلفی انجام می شود که این فرایند ها عبارتند از:

  • فرایند غشایی
  • روش تقطیری
  • فرایند فیزیکی
  • فرایند غشایی

نام دیگر این فرایند ، سیستمRO یا همان اسمز معکوس می باشد.

این روش پرکاربردترین و کم هزینه ترین روش نسبت به فرایندهای دیگر می باشد.

دلیل اسم گذاری فرایند غشایی به این دلیل است که در این روش از یک غشا به نام غشای نیمه تراوا استفاده می شود.

که این غشا به صورت ورقه ای بسیار نازک می باشد و فقط به مولکول های آب اجازه می دهد

که از آن عبور کنند. و سایر املاح و ذرات معلق موجود در آب در پشت غشا جمع می شوند.

آب چیست؟اسمز معکوس , فرایند اسمز معکوس , سیستم RO

آب یک نوع مولکولی می باشد که بسیار قطبی است. با جدا شدن مولکول های آب از هم بار الکتریکی ای با شدت بسیار

قوی ایجاد می شود.وقتی که یک اتم اکسیژن و دو اتم هیدروژن با همدیگر ترکیب شوند مولکول آب را به وجود می آورند.

هیدروژن ها به صورت مجزا الکترون خود را با آن یک اتم اکسیژن در میان می گذارند. زمانی که این کار صورت می گیرد از

لحاظ انرژی اتم هیدروژن پایدارتر می شود. و برعکس هم به همین صورت می باشد زمانی که اکسیژن از دو اتم هیدروژن

الکترون می گیرد در حالت پایدارتری قرار میگیرد.

اسمز معکوس در دستگاه آب شیرین کن صنعتی چیست؟

اسمز نوعی فرایند طبیعی می باشد که محلول از سمت رقیق به سمت غلیظ تمایل دارد.

در سیستم اسمز معکوس این فرایند برعکس می شود یعنی محلول از سمت غلیظ به رقیق می رود.

و در زمانی که محلول از سمت محلول غلیظ به سمت محلول رقیق می آید

از غشای نیمه تراوا عبور می کند و املاح و ذرات موجود در اب در پشت غشا جمع می شوند.

غشای نیمه تراوا غشایی آب دوست می باشد این به آن معنی می باشد

که مولکول های آب به ساختمان شیمیایی غشا جذب می شوند.

سیستم RO یک سیستمی است که در آن فرایند جداسازی فیزیکی صورت می گیرد

که در این سیستم آب به دو دسته آب تصفیه شده و پساب تقسیم می شوند.

زمانی که در دستگاه آب شیرین کن صنعتی با سیستم RO فشار مابین محلول های رقیق

و غلیظ یکنواخت شود باید توسط پمپ های فشار قوی فشاری را که شدت آن از فشار اسمزی بیشتر باشد

به یکی از محلول ها وارد کنیم تا مجددا اختلاف فشاری به وجود بیاید و آب از غشا عبور کند و تصفیه شود.

فشار اسمزی چیست؟

اسمز همانطور که در بالا اشاره کردیم یک پدیده طبیعی می باشد که در فرایندهای مختلف بیولوژیکی اتفاق می افتد.

جداره های سلول، به دیگر سلول های مغذی اجازه عبور می دهند و دیگر مواد را از خود دفع می کند.

در این حالت جداره های سلول مانند غشای نیمه تراوا عمل می کنند. اختلافی که در دو محلول

غلیظ و رقیق وجود دارد سبب به وجود آمدن اختلاف فشار خالص مابین محلول دو طرف غشا نیمه تراوا می شود.

نام این اختلاف فشار ، فشار اسمزی می باشد.

فشار اسمزی , فشار اسمزی چیست , فشار

آب شیرین کن صنعتی

این دستگاه نخستین بار در سال ۱۷۴۸ میلادی به وجود آمد که مخترع آن شخصی به نام آنتونی نولت

بود. وقتی این دستگاه را اختراع کردند تا مدت های زیادی حدودا ۲۰۰ سال فقط و فقط در مقیاس های

آزمایشگاهی از آن استفاده می کردند. که بعد ها در سال ۱۹۴۹ دانشگاهی در لس آنجلس به نام

کالیفرنیا از این دستگاه به جهت تصفیه آب شور در یا استفاده کرد. محقق های دانشگاه فلورایدا به

همراه دانشگاه کلیفرنیا از این روش استفاده کردند و آب آشامیدنی را به وجود آوردند. این کار با

مشکلاتی نظیر سرعت خیلی کم و همچنین هزینه گزاف انجام می شد تا اینکه محققان

دانشگاه کلیفرنیا و سازمان تحقیقاتی ملی کشور کانادا دستگاه آب شیرین کن با سیستم

RO را در اندازه های تجاری و بزرگ ساختند که این دستگاه را دستگاه آب شیرینکن صنعتی می نامند.

تصفیه آب
آب شیرین کن صنعتی , آب شیرینکن صنعتی , تصفیه آب صنعتی

تجهیزات دستگاه آب شیرین کن صنعتی

پیش تصفیه: در این قسمت فیلترهایی نظیر میکرونی(که همان کارتریج می باشد) ، فیلتر کربنی ، فیلتر شنی

غشا نیمه تراوا: از اصلی ترین بخش تصفیه آب که فرایند اسمز در آن رخ می دهد،غشاهای نیمه تراوا در فیلترهای

ممبرین است که با اختلاف فشار اسمزی در روند تصفیه آب رابطه مستقیم دارد.

از این لحاظ که هرچه اختلاف فشار اسمزی در دو طرف غشا بیشتر باشد

نیاز به فشار پمپ بیشتری داریم تا بتوانیم روند حرکت جریان آب را از مسیر غشاهای نیمه تراوا تغییر داد.

غشا نیمه تراوا , غشا اسمز معکوس , غشا

تزریق آنتی اسکالانت

این مرحله در برگیرنده مخزن و پمپ تزریق می باشد. تزریق مواد آنتی اسکالانت در سیستم های

آبشیرین کن به روش اسمز معکوس از مهمترین فرایندهای نگهداری فیلترهای ممبرین است. مشخصات

و درصدهای مواد شیمیایی تشکیل دهنده در محلول آنتی اسکالانت نسبت به آنالیز آب ورودی به

سیستم آب شیرین کن به روش اسمز معکوس سنجیده می شود تا از تشکیل رسوب ها بر روی سطوح

غشاهای نیمه تراوا در روند تصفیه آب جلوگیری کند.

تزریق اسید و سود

این مرحله در برگیرنده مخزن و پمپ تزریق می باشد.پس از گرفتگی ممبرین ها در کارکرد طولانی مدت

و یا در مناطقی که آب خام ورودی به سیستم آب شیرین کن دارای نوسان بسیار زیادی است از تزریق اسید

و سود برای شستشوی ممبرین ها استفاده می شود. تزریق این مواد مربوط به سیستم CIP است.

پس از سیستم CIP حتما باید از فیلترهای میکرونی جهت حذف موادی که به صورت کامل در محلول تزری اسید و سود حل نشده اند استفاده نمود.

شاسی استقرار

شاسی های استقرار سیستم های آب شیرین در دو قالب کربن استیل و اسنلس استیل ساخته می شوند.

جنس این شاسی هآب شیرین کن , آب شیرین کن صنعتی , آب شیرینا بنا بر مکان استفاده از دستگاه آب شیرین کن انتخاب می شوند. در مکان هایی که

رطوبت آب و هوا زیاد است و احتمال خورندگی فلز زیاد است از جنس استنلس استیل استفاده می

شوند. از طرف ظاهر شاسی استقرار آب شیرین کن در استفاده از جنس استنلس استیل بسیار شکیل

تر از جنس کربن استیل می باشد.

تابلو برق

این قسمت در برگیرنده مدار فرما و توزیع قدرت می باشد. هر دستگاه آب شیرین کن بنا به سفارش و نوع کارایی

و بهره برداری میتواند تابلو برق با قابلیت های گوناگون داشته باشد. از طرفی جنس متریال و نوع انتخاب تجهیزات بکار رفته

در تابلو برق ها متفاوت است. تابلو برق های آب شیرین کن می توانند به صورت کامل اتوماتیک باشند و مجهز به سیستم

کنترل پنل باشند. PLC ها می توانند بسیار کارامد باشند در این تابلو برق چرا که بهره برداری را بسیار آسان می کنند.آبشیرین کن , آب شیرینکن , آب شیرین کن

سیستم CIP

دستگاه های آب شیرین کن، سیستم های CIP به صورت آپشنهال پیشنهاد می شوند. این سیستم ها

می تواند به صورت پرتابل ساخته و عرضه شوند. سیستم های CIP شامل یک مخزن جهت میکس مواد

تزریق اسیو و سود و پمپ تزریق و نیز یک عدد میکسر است. کاربر بر اساس مشخصات فنی و با

دستورالعمل های در اختیار نسبت به میزان تزریق اسید و سود لازم اقدام و شستشوی دوره ای ممبرین

ها را انجام می هد.

از دستگاه های آب شیرین صنعتی به جهت شیرین سازی اب های چاه، آب های سطحی ، آب های دریا

و آب های لب شور استفاده می کنند که هر کدامسیستم CIP , CIP, سیستم CIP چیست از این آب ها دارای ویژگی های به خصوصی می باشند که عبارتند از:

ویژگی آب چاه قبل از ورود به دستگاه آب شیرین کن

  1. در این آب ها ذرات معلق در اندازه کمی موجود می باشد.
  2. امکان دارد ذرات شنی داخل آن باشد.
  3. مواد آلی موجود در این آب ها بسیار کم می باشد.
  4. آهن و منگنز در این آب ها وجود دارد به همین دلیل اگر در برخورد با اتمسفر قرار بگیرد اکسید می شود و ذراتی در رنگ قهوه و زرد در آن دیده می شود.
  5. در آب های چاه دی اکسید کربن وجود دارد و همچنین PH موجود در آن حدود ۹/۷ – ۹/۶ میباشد.
  6. آب های چاهی که دارای عمق زیادی می باشند غالبا میکروب ها و سایر میکروارگانیسم ها در آن ها دیده نمی شود. و اگر عمق این آب ها کم باشد در آن میکروب ها وجود دارند.
  7. املاح موجود در این آب ها در اندازه های زیادی می باشد. بیشترین محلولی که در این نوع اب ها وجود دارد بی کربنات کلسیم می باشد.
  8. سختی در این آب ها وجود دارد ولی به صورت موقتی می باشند.

آب چاه , ویژگی آب چاه , تصفیه آب چاه

ویژگی آب های سطحی قبل از ورود به دستگاه آب شیرین کن

  1. این آب ها زلال نیستند.
  2. PH این آب ها حدود ۸-۷ می باشد.
  3. میزان مواد آلی که در این آب ها وجود دارد کاملا بستگی به موقعیت مکانی آب های سطحی دارد زیرا در هر مکان میزان مواد آلی متفاوت می باشد به این دلیل که امکان دارد در برگیرنده نفت، فلزهای سنگین، روغن و دترجنت ها باشند.
  4. در این آب ها میکروارگانیسم وجود دارد.
  5. آمونیاک ، نیترات و فنل در این آب ها در میزان بسیاری وجود دارند.
  6. در صورتی که آبهای سطحی از آب های کشاورزی به وجود بیایند فسفات و نیترات در آن ها به وفور وجود دارد، مخصوصا در جاهایی که کود شیمیایی به کار میبرند.

ناخالصی آب

آب ماده ای است که در طبیعت خیلی از مواد در آن حل می شوند به همین دلیل آب موجود در طبیعت خالص نمی باشد.

وقتی بر اثر گرما آب های سطحی تبخیر می شوند و صورت ابر به وجود می آیند و دوباره می بارند مواردی

مانند اکسیژن، گرد و خاک ، دی اکسید کربن و سایر گاز ها در آن حل می شوند. زمانی که آب به داخل زمین نفوذ می کندآب سطحی , ویژگی آب سطحی, تصفیه آب سطحی

خیلی از ذرات معلق موجود در آن و میکروب ها از بین می روند و به جای این میکروب ها موادی که در داخل زمین هستند را به خود جذب می کند.



تاريخ : | 16:26 | نویسنده : moadeli |

هوزینگ آب شیرین کن: دستگاه تصفیه آب صنعتی ، آب را از هرگونه آلودگی پاک می کند و با حذف مواد آلاینده  آب پالایش شده ، شیرین و سالم به ما ارائه می دهد .کاربرد این  دستگاه در کشاورزی، صنایع غذایی، پرورش ماهی، داروسازی، دامداری، صنایع مختلف، نیروگاه ها و …  برای دستیابی به  آب هماهنگ با استانداردهای  صنعت،می باشد . دستگاه تصفیه اب صنهای دارای اجزا مختلفی کی باشد که یک از اجزا مهم و پر کاربرد  آن در مرحله پیش تصفیه فیلتر کارتریج است .

هوزینگ آب شیرین کن | تجهیزات تصفیه آب | آریا عمران

این قطعه در واقع یک فیلتر نهایی با سایز حفره های میکرونی  می باشد .کاری که فیلتر کارتریج بر عهده دارد

این است که اجازه ندهد هیچ گونه ترکیبات  جامد معلق و آلوده به مجموعه RO وارد شود . این فیلتر در مراحل پیش تصفیه

پیش از پمپ پلکانی RO قرار دارد و دارای گونه های زیادی است و اغلب یکبار مصرف  می باشد.

این فیلتر برای ایستایی در دستگاه تصفیه اب نیاز به قطعه دیگری  به نام هوزینگ دارد .

آب شیرین کن

موضوع مورد بحث ما در این مطلب هوزینگ  استنل استیل است . که ابتدا شما را با هوزینگ ها

و انواع آن آشنا می کنیم  و در پایان یک نیز راجع به هوزینگ استیل صحبت خواهیم کرد .

هوزینگ چیست؟

به مخازن استوانه ای شکلی با جنس استیل،  شیشه ، پی وی سی که درون آن گونه های مختلف

فیلتر کارتریجی بر اساس دبی  آب  کار میشود،  را هوزینگ می گویند.

قسمت بالای هوزینگ گنبدی شکل است که روی آن یک درپوش برای باز پ بسته نمودن وجود دارد .

فیلتر کارتریجی را درون بدنه استوانه ای شکل هوزینگ قرار  می دهند ‌این فیلتر ها هم در دستگاه تصفیه اب خانگی

و هم صنعتی به کار می روند . هوزینگ را با توجه به نوع فیلتر به کار رفته در آن به گروه های اسپارکلر فیلتر (Sparkler)،

کندل فیلتر (Candle) و فیلترهای فشاری (Pressure) و فیلتر کارتریجی تقسیم بندی می کنند .هوزینگ آب شیرین کن | تجهیزات تصفیه آب | آریا عمران

کاربرد هوزینگ فیلتر کارتریجی

همانطور تا به اینجا متوجه شدید ، هوزینگ فیلتر کارتریج  سیستمی از مخزن استوانه ای شکل

و چندین فیلتر کارتریجی درون آن میباشد . از  این مجموعه  در مرحله پیش تصفیه سیستم های تصفیه اب با شیوه اسمز معکوس استفاده  می کنند.

قابلیت  از بین بردن  ذرات معلق در آب و دیگر آلاینده ها  با گونه های مختلف  فیلتر کارتریجی از علت های

مهم تولید و طراحی هوزینگ فیلتر کارتریجی می باشد  که  از صدمه  وارد شدن به ممبران های RO  جلوگیری میکند .

انواع هوزینگ

هوزینگ ها را بر اساس متریال ساخته شده و تعداد فیلترهایی که در آنها تعبیه می شود در انواع مختلفی وجود دارند

و کی توان چندین دسته بندی برای آنها در نظر گرفت .به طور کلی هوزینگ ها در دو دسته تک المان  و چند المان

تقسیم بندی میشوند و از لحاظ جنس بدنه در سه نوع استیل ، شیشه و پی وی سی وجود دارند .

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد ، روی صحبت ما هوزینگ های استیل است مه در دستگاه های تصفیه اب

صنعتی به کار گرفته میشود . حال شما را با این مخزن یا نگهدارنده استیل بیشتر آشنا می کنیم.

هوزینگ استیل

هوزینگ های استیل از پوسته هایی از جنس استنلس استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ ساخته شده اند که نقش آنها

در سیستم تصفیه اب صنعتی ، نگاه داشتن فیلتر کارتریجی در مرحله پیش تصفیه اب است .

هوزینگ های استنلس استیل از مرغوب ترین متریال تولید میشود و د  مقابل خورنده  قلیایی و آسیای بسیار مقاوم است .

به علت ساختار خاصی که دارد  شستشوی معکوس و شستشوی اسان در آن به راحتی امکانپذیر است .

از هوزینگ استنلس استیل در پیش تصفیه سیستم اسمز معکوس ، تصفیه نهایی آب دستگاه های

پرکن آب معدنی ، سیستم های نرم سازی و فیلتراسیون آب در صنایع و همچنین صنایع نفت و پتروشیمی بهره می گیرند .

فیلترهایی که درون هوزینگ استیل تعبیه میشود تمام ذرات معلق، گل و لای و سایر آلاینده های

موجود در آب را حذف می کند. در مجموعه های پیش تصفیه اسمز  معکوس برای پیش تصفیه نهایی و کاهش نهایی SDI  آب به کار گرفته میشوند .

هوزینگ های استیل باید دارای استاندارد NSF و CE باشند و از لحاظ نگاه داشت فیلتر نیز استاندارد ۲۲۲/FIN را داشته باشند.

منظور از این استانداردها این است که می توان درون این   هوزینگ استیل ،  فیلتر الیافی و نخی تابیده با حفره های   ۰٫۱ تا ۱۰۰ میکرون به کار گرفت .

هوزینگ های استیل بر اساس دبی آب رد شده و اندازه هوزینگ از لحاظ درپوش در دو گونه کلمپی

و پیچی وجود دارند و از نظر نحوه اتصال به  دو نوع رزوه ای و قلم چی تقسیم بندی میشود .

هوزینگ های استیل قادرند حدود ۳تا ۱۶۰ عددفیلتر کارتریجی را در طول های ۱۰ تا ۴۰ اینچ و قطر ۵/۲ اینچی را نگاهداری کنند.

در کل هوزینگ های استنلس استیل بر اساس کاربرد و فشار کاری در مدل های مختلفی تولید میشوند

و قادرند تا دمای ۱۲۰ درجه سلسیوس را تاب بیاورند.



تاريخ : | 16:26 | نویسنده : moadeli |

فیلتر ممبرین: فیلتراسیون آب یک مرحله تصفیه آب است که برای حفظ ناخالصی‌هایی که در مراحل قبلی حذف نشده اند، به کار گرفته می‌شود.

چندین روش فیلتراسیون در بازار وجود دارد. از جمله بهترین فناوری های موجود می توان به سیستم های فیلتراسیون ممبران مانند میکروفیلتراسیون، نانوفیلتراسیون، اولترافیلتراسیون و اسمز معکوس اشاره کرد.

فیلتر ممبرین | انواع فیلتر ممبران تصفیه آب | آب سازان

یکی از مزایای فیلتر‌های ممبران  این است که قدرت نگهداری بسیار بالاتری نسبت به فیلتراسیون معمولی دارند که آنها را برای استفاده در صنعت ایده آل می کند.

روش هایی مانند اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون، در تصفیه آب در بخش های صنعتی مانند مواد غذایی و آشامیدنی ، نساجی، شیمیایی، دارویی و غیره رایج هستند، علاوه بر این که در سیستم های تصفیه پساب برای استفاده مجدد از آب نیز به کار می روند.

مجموعه آب سازان

فیلتر ممبران چیست؟

فیلتر ممبرین یا فیلتراسیون غشایی یک روش تصفیه است که به عنوان یک مانع عمل می کند، عبور  ذرات بزرگتر از منافذ موجود در غشاهای فیلتر را متوقف می کند.

رسانه های فیلتر می توانند از مواد مختلفی ساخته شوند. تفاوت اصلی بین انواع غشاها به دلیل اندازه منافذ آنها و در نتیجه اندازه ذراتی است که قادر به حفظ آنها هستند.

به عنوان مثال، فیلترهای معمولی مانند فیلترهای شنی می توانند ذرات نسبتاً بزرگ (5 تا 25 میکرومتر)، اما نه ویروس ها یا باکتری های ریز را از 0.1 تا 10 میکرومتر متوقف کنند.

برای این سطح اثربخشی باید از روش های فیلتر ممبران  مانند اولترافیلتراسیون یا سیستم اسمز معکوس استفاده شود.

علاوه بر درجه بالای رسوب زدایی، از دیگر مزایای این فناوری ها می توان به بهبود رنگ، بو و طعم و امکان صرفه جویی در بخار در کاربردهای مختلف صنعتی اشاره کرد.

خرید فیلتر ممبرین | قیمت انواع فیلتر ممبران تصفیه آب | آب سازان

فرآیند تصفیه آب ممبرین چگونه کار می کند؟

در مرحله فیلتراسیون ممبران، آب از یک محیط متخلخل عبور می کند که در آن مواد ناخواسته – مانند میکروارگانیسم ها، مواد جامد معلق و نمک ها – حفظ می شوند و بسته به فناوری انتخابی، آب تصفیه می شود.

غشاهای فیلتر معمولاً به لطف ترکیبی از فشار به اضافه مکش کار می کنند که به آب اجازه می دهد در حالی که ناخالصی ها مسدود شده اند عبور کند.

این مرحله به ویژه در سیستم های تصفیه آب که هدف آنها موارد زیر است رایج است:

  1. کاهش سختی ( نرم شدن ) یا حذف کامل کلسیم و منیزیم از آب.
  2. کم شدن یا حذف آهن و منگنز؛
  3. کاهش یا حذف گازهایی مانند سولفید هیدروژن (H2S) و آمونیاک (NH4).
  4. از بین بردن بقایای روغن یا فلز؛
  5. میکروارگانیسم ها (مانند جلبک ها، ویروس ها، باکتری ها و تک یاخته ها) را از بین ببرید.

انواع فیلتر ممبران و کاربرد انها

انواع اصلی غشاها و رایج ترین کاربردهای آنها را ‌در زیر با هم بررسی می کنیم:

میکروفیلتراسیون (MF)

MF تکنیکی است که از فشار کم استفاده می کند و می تواند ذرات را در محدوده 10 تا 0.1 میکرومتر حفظ کند.

می توان از آن در فرآیندهای مختلف صنعتی و آزمایشگاهی مانند فیلتر کردن محیط های کشت و حلال های آلی، فیلتر کردن مایعات قبل از استفاده در تجهیزات با کارایی بالا و محلول های استریل کننده حاوی اجزای حساس به حرارت مانند مایعات داخل وریدی استفاده کرد.در صنعت، بیشتر برای کاربردهایی مانند شفاف سازی آب میوه ها، نوشیدنی ها ، بازیابی زیست توده؛ بازیابی محلول سود سوزآور و تصفیه پساب استفاده می‌شود.

اولترافیلتراسیون (UF)

UF از فشارهای متوسطی استفاده می کند و غشاهای آن عموماً ذرات 0.1 تا 0.01 میکرومتر یا 5 تا 100 نانومتر را نگه می دارند.

این بدان معناست که این روش قادر است پروتئین ها، پلی ساکاریدها، روغن های امولسیون شده، ویروس ها، باکتری ها، کلوئیدها و جامدات معلق را حفظ کند، در حالی که بیشتر سورفکتانت ها، آب، نمک های معدنی و اسیدها را از خود عبور می دهد.

به همین دلیل، آن را به طور گسترده ای برای کاربردهایی مانند شکنش شیر و آب پنیر شکنش پروتئین؛ حذف باکتری ها و ویروس ها؛ غلظت ژلاتین و پلاسما؛ depyrogenization از محلول ها؛ تصفیه محلول ها و عصاره ها؛ شفاف سازی آب میوه ها و شربت ها و تصفیه پساب ها استفاده می شود.

شایان ذکر است که اولترافیلتراسیون یک گزینه عالی برای سیستم های تصفیه آب برای آشامیدن و همچنین سیستم های تصفیه فاضلاب برای استفاده مجدد است، به عنوان مثال، ترکیب فرآیند تصفیه بیولوژیکی با غشاهای اولترافیلتراسیون، یک انتخاب ایده آل برای این نوع اهداف است .

اسمز معکوس (RO)

RO از فشارهای متوسط ​​تا بالا استفاده می کند، حتی نمک های آلی را حفظ می کند و تنها به مولکول هایی در محدوده زیر 0.0005 میکرومتر اجازه عبور می دهد. محدوده نگهداری آن بین 0.1 تا 1 نانومتر است.

برخی از رایج ترین موارد استفاده از غشاهای اسمز معکوس عبارتند از: قابل شرب، تامین دیگ بخار ، نمک زدایی آب دریا، املاح آب ، غلظت آب پنیر، پرداخت میعانات بخار و غلظت نمک.

در صنعت، سیستم های تصفیه آب صنعتی برای آب آشامیدنی از اسمز معکوس بسیار استفاده می شود.

نانو فیلتراسیون (NF)

NF از فشارهای متوسط ​​به بالا استفاده می کند. غشاهای آن ذرات را در یک محدوده میانی بین RO و UF (1 تا 5 نانومتر) حفظ می‌کنند و نمک‌های دو ظرفیتی و مواد آلی را جدا می‌کنند و اجازه عبور نمک‌های تک ظرفیتی، آب، محلول‌های اسیدی و قلیایی را می‌دهند.

به همین دلیل، این تکنیک به طور کلی زمانی انتخاب می شود که مقرون به صرفه بودن آن جالب تر از دو فناوری دیگر باشد.

رایج ترین کاربردهای NF عبارتند از: نرم کردن آب. نمک زدایی رنگ ها؛ حذف رنگ؛ بازیابی لاکتوز و قندها؛ بازیافت محلول های پاک کننده سوز آور و اسیدی (CIP) و غلظت و نمک زدایی آنتی بیوتیک ها.

نحوه خرید فیلتر ممبرین

در بسیاری از موارد، تصفیه آب و پساب در محل کار، یعنی در  کارخانه برای شرکت ها و صنایع ضروری و سودمند است.

با این حال، بهترین فناوری‌های موجود در بازار، مانند اولترافیلتراسیون و اسمز معکوس،

مستلزم ریسک، سرمایه‌گذاری بالا و دانش تخصصی برای پیاده‌سازی و بهره‌برداری هستند.

اگر به دنبال روشی هستید که کارآمد باشد و نگرانی در مورد بهره برداری و نگهداری ایجاد نکند،

می توانید یک مدل تجاری به نام WAAS انتخاب کنید.

WAAS یک روش از نوع BOT ایده آل برای هر کسی است که می خواهد کیفیت آب

و امنیت کسب و کار خود را افزایش دهد و همچنین در قبض آب صرفه جویی کند.



تاريخ : | 16:25 | نویسنده : moadeli |

فیلتر شنی: پرکاربردترین نوع فیلتراسیون است. زیرا برای انواع استخرها و تمامی مواد ضدعفونی کننده مناسب است. اگرچه مزایای آن بسیار زیاد است، اما فیلتر شنی دارای محدودیت های خاصی مانند ظرافت متوسط ​​فیلتراسیون آن است. ما همه چیز را برای شما توضیح می دهیم.

فیلتر شنی | اجزای دستگاه آب شیرین کن | آب سازان

اگرچه انواع مختلفی از فیلترهای استخر وجود دارد (از فیلتر کارتریج گرفته تا فیلتر خاک دیاتومه که از فیلتر کیسه ای عبور می کند)، فیلتر شنی  دارای ویژگی خاصی است که برای انواع استخرها، نرم کردن و ضدعفونی کردن اب استفاده می شود.

فیلتر شنی نیز نسبتاً ارزان است که عمر مفید عالی دارد. جای تعجب نیست که این فیلتر استخر بیشترین استفاده را برای افراد دارد.

مجموعه آب سازان

با این حال، باید متوسط ​​ظرافت فیلتراسیون به دست آمده و همچنین حجم آن را در نظر بگیرید.

در مورد اینکه کدام مدل از این دستگاه استخر را باید انتخاب کنید، این به حجم آب موجود در استخر، دبی پمپ ، فضای موجود و بدیهی است که بودجه شما بستگی دارد.

ترکیب و اصل کارکرد فیلتر شنی استخر

همانطور که از نام آن مشخص است، این دستگاه از یک مخزن تا حدی پر از ماسه تشکیل شده است که وظیفه آن فیلتر کردن ناخالصی های موجود در آب استخر است . پمپ آبی را که از بالای مخزن می گذرد می کشد تا در دانه های ماسه به گردش درآید.

فیلتر شنی | اجزای دستگاه آب شیرین کن | آب سازان

سپس آب از فیلترهایی می گذرد که در انتهای مخزن چیده شده اند که وظیفه آنها حفظ ذرات بین دانه های ماسه است تا در نهایت  از کلکتور مرکزی بالا آمده و به استخر بازگردد .

یک شیر انتخابی چند طرفه گردش آب را مدیریت و هدایت می کند (از 4 جهت در استخرهای روی زمین تا 6/7 در استخرهای داخلی)، که با آن می توانید بین موقعیت های مختلف فیلتراسیون، شستشو، شستشو، زهکشی و غیرهانتخاب کنید.

معیارهای اصلی برای انتخاب فیلتر شنی

شما باید این دستگاه را بر اساس چندین معیار زیر انتخاب کنید.

حجم آب:  سرعت جریان فیلتر شنی باید معادل حجم استخر شما باشد که در حالت ایده آل بر 4 تقسیم می شود. برای مثال، برای یک استخر 40 متر مکعبی، حداقل دبی 10 متر مکعب در ساعت ضروری است.

جریان پمپ برای فیلتراسیون بهینه، دبی فیلتر شنی باید حداقل معادل جریان پمپ باشد.

مواد: مخزن این دستگاه می تواند از پلاستیک یا پلی استر ساخته شود، دومی عمر مفید بیشتری دارد.

موقعیت سوپاپ بسته به فضایی که در اختیار دارید، باید بین این دستگاه با دریچه بالایی (در بالا) با طراحی فشرده یا با شیر جانبی (از یک طرف) انتخاب کنید که به شما امکان می دهد بدون نیاز به تخلیه فیلتر شنی شیر را جدا کنید.

محیط فیلتر را انتخاب کنید شما باید بین ماسه هایی با ظرافت های مختلف، از 0.4 تا 0.8 میلی متر انتخاب کنید.

برای این کار، باید بدانید که هرچه شن و ماسه ریزتر باشد، فیلتراسیون بیشتر (از 20 تا 40 میکرون) و همچنین خطر انسداد نیز وجود دارد. همچنین می توانید شن و ماسه را با یک محیط فیلتر دیگر جایگزین کنید.

مزایا و معایب

اگر این دستگاه پرکاربردترین سیستم فیلتراسیون برای استخرهای خصوصی است،

به این دلیل است که واقعاً مزایای زیادی دارد. اما باید محدودیت های آن را نیز بدانید.

مزایای فیلتر شنی

قیمت این دستگاه برای استخرها  نسبت به سایر سیستم های تصفیه کمتر است .

فیلتر شنی نیز در دراز مدت نسبتاً ارزان است زیرا شما فقط باید هر 5 سال یکبار یا حتی بیشتر شن را تعویض کنید.

این دستگاه برای انواع و اندازه های استخر، برای انواع آب (سخت یا نرم) و برای همه ضدعفونی کننده ها (کلر، برم، اکسیژن فعال، الکترولیز نمک، PHMB) مناسب است.

این دستگاه نیز عمر طولانی دارد.

معایب فیلتر شنی

میزان فیلتراسیون فیلتر شنی استخر  متوسط ​​است، زیرا بسته به کیفیت ماسه، از 20 تا 40 میکرون

(یک میکرون معادل یک هزارم میلی متر) است، در حالی که برای مثال، در فیلتر دیاتومه 2 تا 5 میکرون است.

نیاز به استفاده از محصولات شیمیایی مانند فلوکولانت است که درجه فیلتراسیون را افزایش می دهد.

هنگام شستشو، عملیات تمیز کردن شن و ماسه، مقدار زیادی آب مصرف می کند.

این دستگاه نیز یک سیستم فیلتراسیون حجیم است.



تاريخ : | 16:23 | نویسنده : moadeli |

آب شیرین کن: شیرین کردن آب در دنیای مدرن از دیرباز به عنوان یک هنجار در نظر گرفته شده است و جای تعجب نیست. اما چرا با وجود منابع آب شیرین طبیعی به آب شیرین کن نیاز است؟  پاسخ بسیار ساده است. نه همیشه و نه همه جا فرصتی برای رسیدن به آب شیرین وجود دارد. به خصوص اگر منبع نمک در نزدیکی ما وجود داشته باشد، اتلاف وقت و هزینه برای “راه اندازی” به آب شیرین خواهد بود.

آب شیرین کن | قیمت تصفیه آب صنعتی | آب سازان

آب دریا اغلب نیاز به تصفیه دقیق تری دارد. برای این کار از فناوری ها و تجهیزات ویژه ای برای فیلتراسیون استفاده می شود.

شرکت آب سازان

روش های آب شیرین کن صنعتی

شیرین کردن آب صنعتی  با کمک روش های فیزیکی و شیمیایی صورت می گیرد. می توان از آن به عنوان یک روش یا چندین روش در یک زمان استفاده کرد. برخی از تجهیزات به شما امکان می دهد بلافاصله نه تنها نمک زدایی کنید، بلکه سایر ناخالصی های مضر آب را نیز از بین ببرید. بیایید هر یک از آنها را با جزئیات بیشتری در نظر بگیریم.

اسمز معکوس RO

اسمز معکوس شاید معروف ترین روش آب شیرین کن باشد. همه جا استفاده می شود. از مصارف خانگی تا مقیاس صنعتی کاربرد دارد.

این امکان را به شما می دهد تا هر گونه آب آلوده را به غیر معدنی تبدیل کند. اصل عملکرد دستگاه پیچیده نیست. تحت فشار، آب از یک غشای فیلتر مخصوص عبور می کند.

سلول های آن خیلی کوچک است و نمک را از خود عبور نمی دهد. عملکرد نصب به عوامل مختلفی چون ترکیب اولیه آب، دما، فشار بستگی دارد.

دستگاه آب شیرین کن | تصفیه آب صنعتی | آب سازان

تقطیر

تقطیر روش دیگر است. این روش  می تواند منظم یا چند مرحله ای باشد. همچنین یک روش بسیار محبوب برای شیرین کردن آب دریا است.

برای این روش، لازم است آب را گرم کنید تا بخار ایجاد شود. تقطیر غشایی را نیز می توان در این دسته قرار داد. آب به همین ترتیب گرم می شود و بخار از غشا عبور می کند.

الکترودیالیز

روشی است  که در آن جریان آب از محفظه ای با الکترود عبور می کند. برخی از انواع یون ها روی آندها و برخی دیگر روی کاتدها می نشینند.

این روش کاملاً انرژی بر است. به مقدار قابل توجهی برق و همچنین جایگزینی نسبتاً مکرر کاتدها و آندها نیاز دارد. فیلتراسیون مستقل از دمای آب است. برای مصارف صنعتی مقرون به صرفه نیست.

جایگزینی یون نمک زدایی با کمک یک رزین یونی انجام می شود. جریان آب از مواد خوراک عبور می کند گرانول ها تمام ناخالصی ها و نمک ها را جذب می کنند، از جمله سدیم معمولی را در آب آزاد می کنند.

با استفاده از معرف ها از جهاتی دیگر می توان این فناوری را روش شیمیایی نامید. همزمان، معرف هایی به آب اضافه می شود که ناخالصی های نمک را از بین می برد. در این صورت محاسبه دقیق ماده و آگاهی از ترکیب اولیه آب ضروری است.

خرید دستگاه آب شیرین کن | قیمت تصفیه آب صنعتی | آب سازان

روش تبلور یا انجماد آب وجود دارد. در عین حال، آب شیرین سریعتر یخ می زند. اما در مناطق آفتابی می توان روش مخالف را اعمال کرد.

آب با حرارت دادن به کمک نور خورشید شیرین می شود. اما این روش ها حجم زیادی از آب را تصفیه نمی کنند و چندان موثر نیستند.

 کاربرد دستگاه های آب شیرین کن صنعتی

دستگاه های آب شیرین کن در بسیاری از زمینه های تولید صنعتی، کشتیرانی، کشاورزی، پذیرایی، هتلداری و حتی در خانه استفاده می شود. هر حوزه در هنگام انتخاب فناوری ها رویکرد خاص خود را می طلبد.

تقریباً در تمام صنایع از روش های تقطیر و غشا استفاده می شود. تجهیزات آب شیرین کن به اندازه کافی بزرگ هستند که بتوانند حجم زیادی از آب را مدیریت کنند.

اما البته بستگی به مشخصات اولیه آب دریا و استانداردهای لازم دارد. در شرایط خانگی، آب شیرین کن ها بسیار ساده تر هستند. همچنین می توانید از سازه های خودساخته و آب شیرین کن طبق فناوری های توصیف شده استفاده کنید.

مزایا و معایب دستگاه آب شیرین کن صنعتی اسمزمعکوس

دستگاه های آب شیرین کن  بر اساس اسمز معکوس معروف ترین روش است و در بسیاری از زمینه ها مورد استفاده قرار می گیرد. مزایای آن ایمنی، تجهیزات جمع و جور، مصرف برق کم است.

در عین حال، غشاها نه تنها می توانند آب را نمک زدایی کنند، بلکه می توانند سایر آلاینده ها را نیز حذف کنند. مناسب برای تصفیه آب صنعتی است.  اما، اغلب، اگر مزایا وجود داشته باشد، معایب نیز وجود دارد.

نیاز به پیش تصفیه از ناخالصی های مکانیکی دارد. در غیر این صورت عمر غشا کوتاه می شود.

مقدار زیادی آب که به صورت کنسانتره است در زهکشی ادغام می شود. برای رفع این نقص، نصب یک یا چند ممبران ضروری است.

قیمت دستگاه آب شیرین کن صنعتی

نمک زدایی یک جنبه بسیار مهم برای هر منبع آبی است که از آب نمک یا شور استفاده می کند. ترکیبی از چندین روش نه تنها باعث حذف موثر نمک ها می شود، بلکه آب را از سایر ناخالصی ها نیز تصفیه می کند.

به عنوان یک قاعده، هر تجهیزاتی را می توان ارتقا داد و کارخانه های آب شیرین کن کاملا با یکدیگر کار می کنند.

قبل از انتخاب واحد، لازم است برخی از محاسبات  از نظر بهره وری و سودآوری  انجام شود.  پس از جمع آوری این مقادیر، می توان تحلیل کرد که کدام روش ارجح تر است. و سپس تجهیزات اصلی و اضافی انتخاب شود.

امروزه مدل های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد. آنها در اندازه، عملکرد، درجه فیلتراسیون و تکنولوژی متفاوت هستند.این فاکتورها در قیمت نهایی دستگاه آب شیرین من صنعتی نیز تاثیر می گذارد.

اساساً قیمت با توجه به فناوری استفاده شده و عملکرد متفاوت است. پیکربندی دستگاه نیز در قیمت ممکن است تأثیر بگذارد. برای اطلاع از قیمت نهایی دستگاه آب شیرین کن صنعتی با ما تماس بگیرید.



تاريخ : | 16:22 | نویسنده : moadeli |

تصفیه فاضلاب: این دیگر برای کسی پوشیده نیست که محیط زیست به طور فزاینده ای با فاضلاب صنعتی آلوده می شود و اگر با موضوع پساب های صنعتی با بی تفاوتی برخورد کنیم، منابع طبیعی می توانند محدود شوند. آب یکی از ارزشمندترین منابع طبیعی است که برای بشریت ضروری است و در عین حال یکی از آلوده ترین منابع طبیعی در سطح جهان است.

تصفیه فاضلاب | اجزای دستگاه آب شیرین کن | آب سازان

چه راهکارهایی برای به حداقل رساندن اثرات منفی فعالیت های صنعتی و حفاظت از محیط زیست وجود دارد؟ تصفیه فاضلاب های صنعتی فرآیندی است که می تواند به طور قابل توجهی به کاهش اثرات آلودگی فعالیت های اقتصادی بر آب کمک کند و مزایای بسیاری را برای شرکت های صنعتی نیز به همراه داشته باشد.

شرکت آب سازان

اهمیت تصفیه فاضلاب برای شرکت های صنعتی

در سطح اقتصادی، آب منبعی بی‌بدیل در فرآیند تولید در زمینه‌های متعدد فعالیت، از صنایع کشاورزی و آشامیدنی گرفته تا صنایع نساجی یا صنایع شیمیایی است. صرف نظر از صنعتی که یک شرکت در آن فعالیت می کند، تصفیه فاضلاب نقش اساسی در پایداری کسب و کار و محیط زیست دارد.

در صنعت، فاضلاب نتیجه جریان تکنولوژی است، بنابراین آلاینده‌های متعددی را به خود اختصاص می‌دهد. در بیشتر مواقع، حذف آنها از طریق یک فرآیند تصفیه مناسب، که مخصوصاً برای برآورده کردن الزامات موجود طراحی شده است، ضروری است.

مقادیر حدی بارگذاری آلاینده پساب های صنعتی هنگام تخلیه از تصفیه خانه ها در استاندارد NTPA تعیین شده است که دارای دو استاندارد است:

001 – برای تخلیه در رودخانه ها یا نهرها و 002 – برای تخلیه به تصفیه خانه های شهری است. تجاوز از مقادیر مقرر در مقررات منجر به هزینه‌های اضافی یا جریمه از سوی دستگاه‌های کنترلی و حتی در مواردی تعلیق فعالیت یا لغو مجوز زیست‌محیطی می‌شود.

استانداردهای منطقه ای تصفیه فاضلاب را می توان رعایت کرد و حفظ کرد و انطباق را می توان به طور مداوم نظارت کرد.

سیستم تصفیه فاضلاب | قیمت اجزای دستگاه آب شیرین کن | آب سازان

مزایای تصفیه فاضلاب صنعتی

فراتر از چارچوب قانونی و جریمه هایی که برای نادیده گرفتن مشکلات پساب صنعتی وضع می شود، نبود سیستم تصفیه نیز می تواند مشکلات بزرگی را برای سلامت عمومی ایجاد کند. هدف اصلی فرآیند تصفیه فاضلاب، بهبود کیفیت آب است تا بتوان بعداً بدون آسیب رساندن و به خطر انداختن اکوسیستم طبیعی، آن را دفع کرد.

تصفیه خانه فاضلاب به حفظ محیطی پاک، تضمین توسعه کسب و کار پایدار و آینده بهتر برای نسل های آینده کمک می کند.

در عین حال، سرمایه‌گذاری در یک تصفیه خانه می‌تواند مزایای اقتصادی نیز به همراه داشته باشد، زیرا پس از تصفیه، آب را می‌توان دوباره وارد چرخه تولید کرد و مجدداً مورد استفاده قرار داد و به شرکت‌ها در صرفه‌جویی در هزینه‌ها و به حداقل رساندن هزینه‌های پردازش زباله کمک می‌کند.

حفاظت از محیط زیست، حفظ منابع و بهره وری هزینه تولید از چالش های موجود در حوزه صنعتی است و به طور مداوم در حال افزایش است. برای مقابله با آنها، فرآیندها باید به طور دائمی بهینه و سازگار شوند.

روش‌های تصفیه فاضلاب صنعتی

انواع روش های سیستم تصفیه فاضلاب عبارتند از:

تصفیه مکانیکی

تصفیه کردن مکانیکی اولین گام در تصفیه فاضلاب صنعتی است. در اینجا، آب به داخل تصفیه خانه پمپ می شود و به یک رنده بزرگ برخورد می کند، مواد درشت درون آب جدا می شوند.

سپس آب تمیز می شود. مولکول های چربی در بالای آب شناور می شوند و ماسه و سایر ذرات سنگین تر به پایین فرو می روند. در اینجا از چگالی برای مرتب سازی استفاده می شود.

چربی از سطح خراشیده می شود و شن و ماسه از پایین برداشته می شود. به این مرحله «تله شن و چربی» می گویند. پس از پاک شدن چربی و ماسه، آب به تانک ها می رسد.

این به ذرات محلول زمان می‌دهد تا به پایین فرو بروند و آب شفاف‌تر شود.

تصفیه بیولوژیکی

مرحله بعد تصفیه بیولوژیکی نامیده می شود زیرا از باکتری ها استفاده می شود که از مخلوط مواد مغذی و مواد آلی که هنوز در آب هستند تغذیه می کنند.

در اینجا مقدار زیادی اکسیژن اضافه می شود که باکتری ها می توانند از آن استفاده کنند در حالی که مواد محلول را می خورند و CO 2 منتشر می کنند که از مخازن حباب می زند.

باکتری ها هنگام تبدیل مواد آلی از اکسیژن زیادی استفاده می کنند. به همین دلیل است که شما تیغه های چرخان بزرگی دارید تا اکسیژن را از اتمسفر به مخازن وارد کنید تا باکتری ها احساس خوبی داشته باشند.

باکتری ها در مخازن زنده رشد می کنند و بنابراین باید مقداری از توده باکتریایی را به طور منظم حذف کنید.

هنگامی که بیشتر مواد آلی تبدیل شدند، نیتروژن باید حذف شود.

تصفیه شیمیایی

مرحله آخر حذف فسفات است. فسفات مانند نیتروژن یک ماده مغذی است که نباید به مقدار زیاد در طبیعت تخلیه شود.

بر خلاف اوره، نمی توان آن را به گاز تبدیل کرد و بنابراین حذف بیولوژیکی کار نمی کند. در عوض، آب با افزودن مواد شیمیایی – تمیز کردن شیمیایی – تمیز می شود.

ماده ای که به آب اضافه می شود کلرید آهن (FeCl3) است. هر دو کلرید آهن و فسفات در آب محلول هستند، اما زمانی که هر دو حل می شوند، می توانند با هم واکنش نشان دهند تا FePO4 فسفات آهن را تشکیل دهند که کمی محلول است.

مواد کم محلول نمی توانند در آب حل شوند و ذرات تشکیل دهند که ته نشین می شوند. در اینجا با بقیه لجن موجود در مخازن مخلوط می شود و می توان آن را از طریق خراش ها خارج کرد.

قیمت دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی

چهار عامل اصلی وجود دارد که هزینه سیستم های تصفیه فاضلاب  صنعتی را تعیین می کند:

الزامات نرخ جریان سیستم چیست؟ به عبارت دیگر، برای پردازش حجم معینی از پساب سرعت چقدر ضروری است.

  • شیمی و کیفیت جریان تأثیرگذار شما چگونه است؟
  • سطح کیفی هدف برای پساب تصفیه شده چقدر است؟
  • چه روش‌هایی مورد نیاز است؟

پاسخ به این سوالات می تواند به شما کمک کند تا نیازهای خود را مشخص کنید و هزینه های مربوط به یک سیستم تصفیه فاضلاب  صنعتی مناسب برای تاسیسات خود را بهتر درک کنید. برای اطلاع از قیمت تصفیه فاضلاب با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.



تاريخ : | 16:21 | نویسنده : moadeli |

فیلتر میکرونی: باور کنید یا نه، تمام آبی که برای مصرف در نظر گرفته شده است حاوی نوعی رسوب است. هرچقدر هم که قابل شرب به نظر می رسد، و با وجود انجام فرآیندهای مختلف تصفیه، آبی که از لوله های ما خارج می شود 100٪ خالص نیست، زیرا حاوی ذرات کوچک غیرقابل تشخیص برای چشم انسان است ، اما می توان آنها را در خانه های ما حذف کرد. با تجهیزات خاصی به نام فیلترهای میکرونی این رسوب ها از بین می رود.

فیلتر میکرونی | اجزای دستگاه آب شیرین کن | آب سازان

اگرچه درست است که قوانین بسیار سختگیرانه ای در رابطه با تصفیه و توزیع آب در شهرها وجود دارد، اما این نیز درست است که قسمت زیادی از آن ممکن است حاوی ذرات ریز باشد که در صورت حذف نشدن آنها می تواند بر برخی تجهیزات خانگی مانند ماشین لباسشویی  مخازن و لوله ها و حتی سلامت خودمان اثر بگذارد.

مجموعه آب سازان

رسوب چیست؟

قبل از صحبت در مورد فیلترهای میکرونی، اجازه دهید تعریف کنیم که رسوب چیست. اساساً، رسوب هر ذره ای از مواد آلی و معدنی است که در آب یافت می شود، در  حالت تعلیق ، و زمانی که شروع به جریان می کند، می توان آن را با خود برد.

رسوبات موجود در آب می توانند منشأ متفاوتی داشته باشند، اما به طور کلی می توان گفت که از  ماسه، گل، ذرات فلزی، عناصر شیمیایی و حتی نوعی مواد آلی یا پسماند تشکیل شده است.

فیلتر میکرونی | اجزای دستگاه آب شیرین کن | آب سازان

فیلتر میکرونی چیست؟

این محصول قطعه ای از تجهیزاتی است که برای  حذف هر چه بیشتر رسوب  موجود در آب، هم برای مصرف انسان در خانه و هم برای توسعه عادی برخی از فرآیندهای صنعتی و کشاورزی طراحی شده است.

از این نظر، همه ما می دانیم که مصرف آب کدر یا آبی که کاملاً بی رنگ نیست چه تأثیری بصری ایجاد می کند. به همین دلیل، این فیلترها امکان حذف موثر هر ماده خاصی در آب را فراهم می کنند و ممکن است بر کیفیت آن تأثیر بگذارد.

فیلتر میکرونی چگونه کار می کند؟

فیلترهای میکرونی به عنوان صفحه ای عمل می کنند که ذرات بزرگتر از قطر منافذ داخلی آنها را متوقف و به دام می اندازد. این بدان معنی است که همه فیلترها یکسان نیستند و توانایی آنها در حذف رسوب به اندازه ذراتی که قادر به نگه داشتن آنها است بستگی دارد.

به طور کلی، فیلترهای میکرونی بر اساس یک اصل فیلتراسیون کار می کنند، یعنی از عنصر متخلخل و نفوذپذیر استفاده می شود که به سیال اجازه عبور از آن را می دهد و در عین حال ذرات نامطلوب را متوقف می کند.

نوع ماده ای که با آن می توان این فیلترهای میکرونی را ساخت بسیار گسترده است و در میان آنها می توان  پلی استر، سلولز، پلی پروپیلن، فایبرگلاس، سرامیک و غیره را  برجسته کرد.

فیلترهای میکرونی چگونه طبقه بندی می شوند؟

فیلترهای میکرونی بر اساس تعداد و اندازه ذراتی که می توانند در هنگام عبور آب از میان آنها حفظ کنند طبقه بندی می شوند. با توجه به این ویژگی ها می توان آنها را به دو گروه بزرگ  میکرونی و زیر میکرونی تقسیم کرد .

در این مقاله خاص  ما بر  روی توصیف  فیلترهای  میکرونی تمرکز خواهیم کرد ، یعنی فیلترهایی که ظرفیت فیلتر آنها در ذرات با اندازه  یک میکرون و بالاتر  قرار دارد. و برای اینکه منظورمان را بدانیم، میکرون واحد اندازه گیری طول است که معادل یک میلیونیم متر است.

از این نظر، در داخل فیلترهای  میکرونی می‌توان تجهیزات بسیار متنوعی را در بازار دریافت کرد که به نوبه خود می‌توان آنها را به ۲ زیرگروه،  فیلترهای اسمی و فیلترهای مطلق تقسیم کرد.

انواع فیلتر های میکرونی

فیلترهای رسوبی “اسمی”

به ظرفیت عنصر فیلتر برای حذف حداقل درصد اسمی ذرات جامد معلق در آب، با اندازه بزرگتر از اندازه تعیین شده، اشاره دارد که عموماً در میکرومتر بیان می شود، یعنی کارایی یا درجه فیلتراسیون را بیان می کند.

به عبارت دیگر، یک فیلتر اسمی قادر نیست 100 درصد رسوبات موجود در آب را با اندازه مشخصی حفظ کند، به عنوان مثال، یک فیلتر اسمی 10 میکرون تنها بین 85 تا 90 درصد از تمام ذرات بزرگتر را حذف می کند. بیش از 10 میکرون یا مساوی 10 میکرون است یا 10 میلیونیم قسمت متر دارند.

برای اکثر کاربردهای داخل خانه، یک فیلتر اسمی کافی  است، با این حال، زمانی که فیلتراسیون حتی بیشتر مورد نیاز است، استفاده از فیلتر رسوب مطلق ضروری است.

فیلتر رسوب “مطلق”.

این به اندازه یک ذره کروی کامل است که می تواند توسط عنصر فیلتر در شرایط آزمایشگاهی حفظ شود و نشان دهنده اندازه منافذ عنصر است.

از آنجایی که آزمایش‌های آزمایشگاهی دقیق هستند و در شرایط ایده‌آل انجام می‌شوند،

باید برخی از عناصر واقعی ، مانند اندازه‌ای که منافذ داخل فیلتر به دست می‌آید

با استفاده تغییر می‌کند و همچنین ذرات رسوب را در نظر گرفت.  از نظر شکل  ذرات  کروی نیستند.

با وجود این، فیلترهای مطلق ظرفیت فیلتر بالاتری نسبت به فیلتر اسمی دارند،

بنابراین عبارت “مطلق” نشان می دهد که 100٪ (در تئوری) از ذرات یک قطر معین توسط این نوع فیلتر حفظ می شود.



تاريخ : | 16:20 | نویسنده : moadeli |

هوزینگ: هوزینگ های صنعتی یا محفظه های فیلتر مخازنی هستند که کارتریج ها، عناصر، کیسه ها یا رسانه های قابل تعویض را در خود جای می دهند. آنها یک یا چند فیلتر را با فشارهای مختلف نگه می دارند. این اجازه می دهد تا نرخ جریان بالا و عمر طولانی را داشته باشد و در عین حال از فیلتر مناسب سیالات اطمینان حاصل کند.

هوزینگ | قیمت اجزای آب شیرین کن صنعتی | آب سازان

هوزینگ های صنعتی به دو دسته عمده تقسیم می شوند که شامل محفظه هایی برای تصفیه سیالات و هوای تحت فشار و سایر گازها می شود.

شرکت آب سازان

گزینه های استاندارد عبارتند از:

کارتریج های فیلتر ذوب شده

این دستگاه برای حذف ذرات با اندازه یکنواخت در سراسر بدنه فیلتر مناسب است. این ابزار برای آب چاه و آب معمولی شهری مناسب است. آنها مقرون به صرفه هستند و در هر دو محیط تجاری و خانگی خدمت می کنند.

کارتریج های فیلتر سیمی

اینها دستگاه های سطحی هستند که برای از بین بردن ذرات با اندازه های مختلف موثر هستند. این ابزارها با آب های سطحی نهرها و رودخانه ها کار می کنند و در مرحله پیش فیلتر به کار می روند.

محدوده قیمت پایین تر و ساختار فیبر پلی پروپیلن، این محصول را به انتخابی ارجح برای کارهای فیلتراسیون عمومی و همچنین تخصصی تبدیل می کند.

کارتریج های فیلتر پلیسه دار

فیلتر کردن عناصر با اندازه های مختلف به مقدار محدود به کارتریج های پلیسه دار بستگی دارد. چنین ابزارهایی برای آب های سطحی نهرها و رودخانه ها اعمال می شود. مساحت سطح ارائه شده مورد از قطر آن بیشتر است.

قیمت قطعات بالاتر از گزینه های سیم پیچ یا مذاب است و یک راه حل بهینه برای فیلتراسیون زیر میکرون است. در بلوک های بیولوژیکی، هدف اولیه آنها تولید آب استریل با خلوص استثنایی است.

هوزینگ | قیمت اجزای آب شیرین کن صنعتی | آب سازان

کارتریج های فیلتر رسانه ای

ابزارها به عنوان سیستم های تصفیه آب عمل می کنند که بر تغییرات شیمیایی آب تأثیر می گذارد. چنین ابزارهایی در مقایسه با فیلتر ذرات با ابعاد معادل، سرعت جریان کمتری دارند. جایگزینی این ساختارها به قرائت افت فشار وابسته نیست.

نحوه کارکرد هوزینگ‌ صنعتی

محفظه های فیلتر یا هوزینگ های صنعتی دارای درگاه های ورودی و خروجی برای حرکت مایع هستند. یکی از پورت ها دارای پایانه ای با سطح آب بندی است که با عناصر فیلتر مطابقت دارد. الزامات تعمیر و نگهداری شامل تعویض منظم سازه ها به دلیل تجمع زباله است.

انتخاب گسترده ای از سطوح آب بندی برای تطبیق مدل ها و پیکربندی های متعدد محصول وجود دارد. در فیلترهای کیسه ای، جریان از طریق دیواره های کیسه به سمت بالا حرکت می کند و سپس فیلتر از محفظه خارج می شود.

در محلول های پلیسه دار، جریان سیال از خارج وارد می شود. سپس سیال از طریق عنصر حرکت می کند در حالی که سطح آب بندی به تخلیه تجمع کمک می کند.

وضعیت یک کارتریج با بررسی افت فشار کلی در آن مشخص می شود. هنگامی که افت فشار از آستانه قابل قبول فراتر رفت، دستگاه نیاز به تعویض دارد. این نشانگر با کم کردن فشار ورودی از فشار خروجی محاسبه می شود. یک رویکرد جایگزین شامل تغییر اجزا به طور منظم است.

ویژگی هوزینگ صنعتی بر اساس متریال

هوزینگ صنعتی فولادی 304 و 316

هوزینگ هتی فولادی ضد زنگ برای آب، غذاها و کاربردهای تماس با انسان مانند لوسیون ها و لوازم آرایشی بسیار محبوب هستند.

گزینه های مواد فولادی ضد زنگ ما شامل SS 304 و 316 است که هر دو ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

فولاد ضد زنگ 304 مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد و به راحتی ضدعفونی می شود. فولاد ضد زنگ 316 استحکام و سهولت ویژگی های نگهداری را فراهم می کند.

هوزینگ صنعتی فولاد کربنی

فولاد کربنی بسیار قوی، مقاوم در برابر ضربه و بادوام است. کربن همچنین نسبت به بسیاری از انواع دیگر مواد ارزان‌تر است و آن را به انتخابی ایده‌آل برای کاربردهایی تبدیل می‌کند که برای مصرف انسان ساخته نمی‌شوند.

محفظه فیلتر فولاد کربنی برای روغن‌ها، خنک‌کننده‌های ماشین، سیالات غیرخورنده، چسب‌ها و مواد شیمیایی استفاده می‌شود.

هوزینگ صنعتی آلومینیومی

از آنجایی که سبک وزن است و نسبت استحکام به وزن خوبی را ارائه می دهد، محفظه فیلتر آلومینیومی اغلب برای برنامه های موبایل استفاده می شود.

ویژگی بسیار مفید بدون جرقه مرتبط با محفظه های فیلتر آلومینیومی امکان جفت شدن آن ها با خودروها و ماشین آلات دیزلی و گازی استاندارد را فراهم می کند.

قیمت هوزینگ صنعتی

امروزه هوزینگ صنعتی در قیمت های مختلفی در بازار عرضه می شود دلیل آن این  است که عوامل موثری چون متریال هوزینگ، ابعاد، برند، نوع فیلتر، گارانتی، خود نمی شونده اتوماتیک ، و … در قیمت نهایی آن تاثیر می گذارد.



تاريخ : | 16:19 | نویسنده : moadeli |

سختی گیر: آب سخت مشکلی است که تقریباً همه با آن روبرو بوده اند. رسوب روی دیواره های کتری، رسوب آهک در ماشین لباسشویی، خرابی ناگهانی دیگ، تجمع مقدار زیادی نمک بر روی پره های توربین های بخار در صنایع بزرگ ، همه اینها نشانه هایی از تأثیر افزایش سختی آب است که نه تنها منجر به خرابی تجهیزات می شود، بلکه با قرار گرفتن طولانی مدت در بدن انسان می تواند بر وضعیت کلی سلامت وی ​​تأثیر منفی بگذارد.

سختی گیر | اجزای دستگاه آب شیرین کن | آب سازان

در حال حاضر یکی از روش های اصلی برای حل این مشکل استفاده از سختی گیر است که در این میان رزین های تبادل یونی شناخته شده ترین هستند.

مجموعه آب سازان

سختی گیر رزینی چیست؟

رزین های نرم کننده به دلیل توانایی خود در حل نشدن در آب، در حالی که می توانند با یون های مایعات دیگر وارد واکنش های تبادلی شوند، در زمینه تصفیه آب کاربرد فعالی پیدا کرده اند.

رزین های تبادل یونی موادی با منشاء معدنی هستند که دارای منافذ زیادی هستند و به صورت گرانول تولید می شوند.

این یک کلاس از مواد ویژه برای حذف ناخالصی ها و نمک های مضر از محلول های آبی در سطح مولکولی است.

آنها گلوله های پلاستیکی همگن زرد روشن و زرد رنگی با اندازه حدود 1 میلی متر هستند که معمولاً به آنها مبدل های یونی می گویند.

آنها در تصفیه آب برای استخراج ترکیباتی که سختی آب را تشکیل می دهند و همچنین نیترات ها، سولفات ها و هیدروکسیدها استفاده می شوند.

سختی گیر | اجزای دستگاه آب شیرین کن | آب سازان

نحوه کارکرد سختی گیر رزینی

اصل اساسی کار آنها این است که مولکول های مبدل های یونی به یک شبکه قوی واحد متصل می شوند که نمک ها و ناخالصی های مختلف را از محلول ها جذب می کند.

برخی از رزین ها دارای بقایای اسیدی با بار منفی هستند، در حالی که برخی دیگر دارای گروه های قلیایی با بار مثبت هستند. آب نرم شده همچنین حاوی یون هایی با بار مثبت و منفی است.

هنگامی که آب از مبدل یونی عبور می کند، نیروهای الکتریکی شروع به عمل می کنند. گروه های مثبت مبدل های یونی یون های منفی را جذب می کنند و گروه های منفی مبدل های یونی یون های مثبت را جذب می کنند.

رزین نرم کننده با یون های سدیم شارژ می شود، در حالی که آب با سختی موقت کربنات حاوی کلسیم و منیزیم است. هنگامی که جوشانده می شوند، رسوب می کنند و منجر به ظهور رسوب آهکی یا به قول خودشان کلسیت، اسپار آهکی می شوند.

آب سختی که از نرم کننده عبور می کند با یون های سدیم اشباع می شود، در حالی که یون های کلسیم و منیزیم توسط رزین جذب می شوند.

پس از آن، آب تبدیل به سدیم می شود، یعنی. نرم نمک های سدیمی که در فرآیند تبادل یونی ظاهر می شوند به صورت رسوب بر روی دیواره های وسایل گرمایشی و لوله کشی باقی نمی مانند و برای انسان نیز بی خطر هستند.

دانستن  نکته مهم است که این رزین نیاز به شستشوی دوره ای دارد که منظم بودن آن به میزان آلودگی آب عبوری و شدت عملکرد فیلتر بستگی دارد.

هدف و کاربرد سختی گیر رزینی

سختی گیر رزینی بهترین راه برای نرم کردن آب سخت است و به طور موثر برای خلاص شدن

از نمک های سختی، حذف عناصر شیمیایی مضر و ترکیبات آنها، فلزات سنگین

و به دست آوردن آب مقطر استفاده می شود.

بنابراین، دامنه کاربرد رزین های نرم کننده بسیار گسترده است. آنها در تصفیه آب و فرآیندهای تصفیه آب مرتبط با استفاده از آب برای مقاصد صنعتی، تجاری یا خانگی ضروری هستند.

در زندگی روزمره، پس از نرم شدن با رزین های مخصوص، می توان از آب در فرآیند پخت و پز و حتی نوشیدن آن استفاده کرد، زیرا این رزین ها ایمن و غیر سمی هستند.

به دلیل عملکرد فعال رزین ها، عمر مفید لوازم خانگی افزایش می یابد: لباسشویی و ظرفشویی،

لوله کشی، اتو، کتری، آبگرمکن، رطوبت ساز، دیگ های گرمایش، تصفیه کننده هوا و بسیاری

از وسایل دیگر که تماس مستقیم با آب دارند.



تاريخ : | 16:18 | نویسنده : moadeli |

سئوکار  seokar: سئوکار کسی است که به سئو کردن وب سایت می پردازد. سئو همان بهینه کردن وب سایت در موتورهای جستجو می باشد. seokar با دانش و تجربه ای که دارد الگوریتم های گوگل را بر روی وب سایت مورد نظر پیاده سازی می کند و سبب رتبه گرفتن و قرار گرفتن سایت در صفحات و لینک های بالای موتورهای جستجو می شود.  برای تماس با کارشناسان ما با شماره های 09126942637 و09910299717 تماس بگیرید.

سئوکار SEOKAR | سئوکار کیست | ماهور وب سایت

گوگل هر روز برای خودت الگوریتم های جدیدی طراحی می کند یک سئوکار حرفه ای باید هر روز دانش خود را در این زمینه بالا ببرد و به روز باشد. در نهایت سئوکار همه این کارها و استراتژی ها را انجام می دهد که سطح ترافیک وب سایت را بالا ببرد.

فرایند بالا بردن سطح ترافیک سایت به چه معناست؟

هر چقدر که ترافیک سایت بیشتر باشد شمار بازدید کنندگان سایت نیز بالا می رود. و این روند بالا رفتن رتبه الکسا را به همراه دارد.

یکی از الگوریتم هایی که گوگل برای خود طراحی کرده است شمار بازدید کنندگان سایت می باشد هر سایتی که بیشترین بازدید را داشته باشد رتبه بالاتری را میگیرد.

ماهور مارکتینگ

سئوکار با افزایش ترافیک سایت سبب بالا آمدن و قرار گرفتن سایت در جایگاه های بالاتر گوگل می شود.

کار SEOKAR چیست؟

هر سایت برای اینکه رتبه بالایی را بگیرد لازم است که فاکتورهایی بر روی آن انجام شده باشد .

تشخیص اولویت و موثرترین فاکتوری که باید انجام شود کار راحتی نیست. کار سئوکار پیاده سازی فاکتورهای مهم گوگل بر روی سایت می باشد.

ترفند ها و لینک سازی ها تنها جزئی از کار سئوکار می باشد، او باید توسط فرایندهای دیگری شمار بازدید کنندگان سایت را بالا ببرد و رتبه بالاتری را بگیرد.

سئوکار توسط دانش و اطلاعات خود از الگوریتم ها و فاکتورهای گوگل می تواند به بهینه سازی سایت بپردازد.

به روز بودن سئوکار امر بسیار مهمی می باشد زیرا سئو سایت با روش های قدیمی نتیجه نمی دهد.

پس بنابراین سئوکار باید همیشه در حال یادگیری فاکتور ها و الگوریتم های جدید گوگل باشد.

سئوکار seokar | سئوکار کیست | ماهور وب سایت

سئوکار باید موارد زیر را به طور کامل درک کند:

  1. تاثیر سئو داخلی در رتبه سایت
  2. تاثیر سئو خارجی در رتبه سایت
  3. ضرورت تولید محتوا یونیک
  4. تاثیر سوشیال مدیا یا همان شبکه های اجتمائی در رتبه سایت

تا چه زمانی به سئوکار نیاز داریم؟

فرایند بهینه سازی سایت یا همان سئو فرایندی نیست که در مدت کوتاهی انجام شود و دیگر نیاز به وجود سئوکار نباشد

برای اینکه سایت خود را همیشه در لینک های بالایی گوگل داشته باشید نیاز به وجود سئوکار دارید .سئو سایت فرایندی دائمی می باشد

زیرا سایت در هر زمینه ای که فعالیت کند دارای رقیبان بسیاری می باشد که اگر مدتی روی سئو سایت کاری انجام ندهند سایت رقیبان دیگر جایگزین سایت شما می شود.

چگونه سئوکار شویم؟

شخصی که به مطالعه علاقه دارد و همچنین دست به سرچش خوب است قابلیت این را دارد که یک سئوکار حرفه ای شود.

مثلا با مطالعه و سرچ کردن می تواند از پلاگین هایی که برای سئو سایت موثر هستند مطلع شود.

Seokar باید کنجکاو باشد به این دلیل که سئو دانشی نیست که با خواندن چند کتاب آن را از بر شوید تنها راه اینکه یک سئوکار خوب شوید تجربه است

شما باید آزمون وخطاهای بسیاری را انجام دهید تا تجربه لازم را به دست آورید ، کنجکاوی شما در مورد شناخت الگوریتم های گوگل

و پارامترهای سئو سبب پیشرفت و آگاهی شما می باشد.

ویژگی های سئوکار خوب

سئوکار باید دارای ویژگی هایی باشد تا بتواند کارخود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد این ویژِگی ها عبارتند از:

تسلط بر زبان انگیسی

یک سئوکار حرفه ای باید تا حدودی مسلط بر زبان انگیسی باشد تا بتواند از سایت های آموزشی سئو انگلیسی زبان کمک بگیرد.

سئوکار باید پیگیر باشد

هرشخصی در هر کسب و کاری که دارد اگر پیگیر باشد موفق میشود .سئوکار باید پیگیر یادگیری الگوریتم ها و فاکتورهای جدید گوگل باشد.

شکیبا باشد.

سئو و بهینه سازی سایت نیاز به صبر ، دقت ، حوصله دارد زیرا این فرایند وقت گیر می باشد و زمان در آن حرف اول را میزند.

با دقت باشد

این کار به دلیل دارا بودن ظرافت های بسیار نیازبه دقت بالایی دارد.

نکته:

سئو و الکسا دو فاکتور مجزا می باشد امکان دارد که بسیاری از کلمه های کلیدی صفحه اول باشند ولی سایت دارای رتبه الکسای بالایی نباشد.

SEOKAR یا سئومستر به چه کسی گفته می شود؟

در مقالات قبلی با بهینه سازی سایت و اینکه سئو به چه معنی می باشد آشنا شدیم حالا در اینجا به واژه ای دیگر می رسیم

به اسم seokar در این مقاله به اینکه ئو کار چه کارهای را انجام می دهد و داای چه ویژگی های باید باشد را مورد بررسی قرار می دهیم.

این شخص باید دانش و تجربه لازم در مورد بهینه سازی سایت را داشته باشد. seokar خوب همه الگوریتم های موتورهای جستجو را باید بداند

و با این دانش اقدام به بهینه سازی سایت شما کند. seokar باید آشنایی به کلمات کلیدی را داشته باشد و با این کار کار بران را به خود جذب کند.

وظایف یک سئوکار چیست | سئوکار حرفه ای | سئومستر

وظایف یک سئوکار چیست؟

شاید برای شما هم این بحث پیش امده باشد که چگونه می شود یک سئو کار شد و اینکه چگونه این تخصص را به دست آورد.

در بازرار یابی آنلاین یکی از مهمترین مباحث مهم این بخش سئو کردن می بشد که باید به دست متخصصی با دانش و با تجربه به اسم سئو کار انجام شود.

seokar می تواند با در نظر گرفتن تمام مسائئل سئو یک سایت را در بهترین رتبه در موتور های جستجو بالا بیاورد و کسب و کار را رونقی دیگر ببخشد.

قبل از از استخدام یک seokar باید بدانید که سئو کار چه شرح وظایفی را دارد و باید در چه مواردی دارای تخصص و تجربه باشد باید بدانید

که یک سئوکار seokar وظیفه ای دارد تا استراتژی تولید محتوا، ایجاد بک لینک، استراتژی کلمه کلیدی برای افزایش رتبه بندی

در تمام موتورهای جستجو، مدیریت کمپین های SEO در Google و … را باید به عهده گرفته و برای هر کدام از این موارد که گفتیم

برنامه خاصی را دارد و به همه آنها اشراف کامل داشته باشد.

با این شخص با این شرح وظایف سئو کار حرفه ای می گویند. 



تاريخ : | 16:14 | نویسنده : moadeli |

طراحی سایت: ما در اینجا هستیم تا به شما در زمینه طراحی وب سایت کمک کنیم و برای شما وب سایت طراحی کنیم. طراحی ما برای شما براساس نیازهای شغلی شما می باشد. اگر بخواهیم راحت تر برای شما بگوییم  این کار به صورت سفارشی با سلیقه و نیاز کار فرما می باشد. ما آماده همکاری برای کلیه اصناف می باشیم که این اصناف شامل: فروشگاه های اینترنتی، املاک، رزرو نوبت اینترنتی ، پزشکی ، حقوقی ، خبری ، سایت شرکتی و… می باشد.

طراحی سایت | طراحی سایت چیست | ماهور وب سایت

ما سایت شما را به صورت کاملاً حرفه ای طراحی کرده و همه اصول سئو و استاندرارد های طراحی سایت را برای شما در نظر می گیریم .

یکی از نکات مهم در ساخت و طراحی سایت سرعت بالا و بهینه سازی سایت می باشد که اگر این کار درست صورت نگیرد

سرعت سایت شما پایین و کند می شود و این باعث آن می شود که دیگر رقبا از شما پیشی بگیرند و ساینت شما روند نزولی را طی می کند.

طراحی یک سایت خوب و ایده آل شما را در رسیدن به یک کسب و کار پر رونق بسیار یاری میدهد.

 هزینه طراحی سایت

در اینجا نمی توان گفت که دقیقاً هزینه طراحی یک سایت چقدر می شود ولی این نکته را باید بدانید

که هزینه ساخت یک سایت بستگی به امکاناتی دارد که برای آن در نظر گرفته می شود.

ماهور مارکتینگ

برای سایت اول باید اهدافی را که کار فرما دارد بعد از این کار امکاناتی را سایت لازم دارد در نظر گرفته و بعد از این کار می شود گفت که هزینه چقدر می باشد.

بعد از فهمیدن امکانات مورد نیاز در سایت در شرکت های پیشرفته آن را به واحد فروش اعلام می کنند و بعد از آن هزینه دقیقی به کار فرما اعلام می شود.

خدمات خرید هاست و دامین حرفه ای یکی از نکات مهم در کسب و کار شما می باشد حتماً برای طراحی هاست و دامین با دقت این کار را انجام داد.

یکی از چالش های که در طول سال با آن مواجه می شوید تمدید اعتبار اینها می باشد که باید قبل از پایان اعتبار آن آن را تمدید کرد تا دچار مشکل نشوید.

خدمات تمدید اعتبار و گرفتن  دامین همه این ها برای شما هزینه های را دارد . 

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد پاسخ این سوال اینجاست. با پیشرفت همه چی در جهان امروز مخصوصاً

رشد فضاهای مجازی و گوشی های امروزی و نیازی که امروزه به این وسیله داریم باید سایت را طوری طراحی کرد

که بر روی گوشی و تبلت نیز به شکل مطبوعی دیده شود اینجا نیاز به طراحی وب سایت به شکل  ریسپانسیو (Responsive Web Design)

به کار گرفته می شود. در این طراحی دیگر نیازی به اسکرول افقی صفحات وب سایت نیست با ان روش کاربر را راضی و دسترسی

به آن را توسط دستگاه های دیگر به شکل عجیبی راحت تر می کند.

یکی دیگر از مزیت های این کار این است که اگر دنبال بازاریابی آنلان هستید در این روش دسترسی به شبکه های اجتماعی را برای شما جود می آورد.

طراحی سایت چیست | قیمت طراحی سایت | ماهور وب سایت

طراحی فروشگاه اینترنتی

شما هم می توانید داری یک فروشگاه اینترنتی بشوید فقط این را باید در نظر داشته باشید

که قبل از شروع آن باید برنامه ریزی درستی را داشته و اگر کسب و کار شما منحصر به فرد می باشد

که برگ برنده را در دست دارید این امر موجب آن می شود که یک فروشگاه کسب و کار را بدون ترس  راه اندازی کرده

و سود کلانی را با یک روش  درست  وحلال به جیب بزنید.

وظیفه سئو چیست؟

شما اگر دنبال کسب و کار اینترنتی هستید باید این را بدانید که نیاز به بهینه سازی سایت خود دارید.

تا با این کار بتوانید رتبه سایت خود را در موتور های جستجو بالا برده و رقبای خود را کنار زده و بتوانید بهتر دیده بشوید.

برای این کار نیاز به ابزار سئو، سرعت بالای سایت و بهینه شدن خودکار کدهای سایت دارید.

امنیت بالای سایت

برای حفظ اطلاعات و جلوگیری از ورود ویروس ها که باعث خرابکاری آن در site می شوند بتوانیم مقابله بکنیم نیازمد یک طراحی امنیتی

چند لایه، رمز گذاری داده های حساس و استفاده از پروتکل امنیتی ssl می باشید

تا بتوانید از ورود ویروس های خرابار به site جلوگیری کرده و اجازه خراب کاری ندهید.

طراحی سایت در کرج

با پیشرفت علم و تکنولوژی همه چیز تحت تاثیر این پیشرفت و تکنولوژی قرار گرفته است.

زندگی ما انسان ها دیگر یک بخش جدا ناشدنی از دنیای  دیجیتال می باشد.

در دنیای دیجیتال داشتن یک وب سایت برای رونق دادن به کسب و کار خود

و یا فروش محصولاتی که دارید  جزو یکی از الزامات شده است.

دیگر برای دنیای امروز فرقی ندارد که شما کسب و کار بزرگی دارید یا کسب

و کار کوچکی دارید هر کسی که بخواهد در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیتی را انجام بدهد

باید حتماً یک وب سایت داشته باشد. داشتن وب سایت امتیازاتی را برای صاحب آن دارد که در اینجا به آنها می پردازیم.

یکی از این ویژی  ها  که باید برای داشتن وب سایت داشته باشید این می باشد که برای شما  کسب وکارتان

فرصت های  خوب و زیادی را به وجود می آورد. اگر شما محصولاتی دارید و می خواهید پیشرفتی را داشته باشید و نباید این فرصت را  از دست بدهید.

سئو تخصصی سایت توسط کارشناسان با تجربه و حرفه ای ماهور  در کرج و سایر شهر هاو سایر شهر ها وب سایت

شماره تماس 09126942637 و 09910299717

طراحی سایت در کرج | طراح سایت | ماهور وب سایت

طراحی سایت با قیمت مناسب در کرج

اگر شما  دنبال موفقیت در کسب و کار خود هستید باید حتماً یک وبسایت داشته باشیم.

داشتن یک وب سایت خوب به شما استراتژی های زیادی در زمینه بازاریابی به وجود می‌آورد

که یکی از این نکات مثبت این می باشد که لازم نیست شما و یا کاربر در جا و یا مکان خاصی حضور داشته باشید.

کاربران از هر کجا که بخواهند می توانند از سایت شما دیدن کنند

و بدون محدودیت هر شخصی می تواند در هر کجا که باشد از وب سایت شما کند.

 

همانطور که در بالا اشاره کردیم بیشتر فضاهای مجازی وابسته به وب سایت می باشد.

بیشتر تبلیغات های فضای مجازی وابسته به وب سایت است و حتی  تبلیغات در اپلیکیشن ها موبایل نیزهمه وابسته

به وب سایت می باشند و برای این کار باید شما یک وب سایت خود را طراحی کنید.

طراحی سایت ارزان

سایت ارزان خدمتی است که کمتر شرکتی این خدمات را عرضه می کند. شرکت هایی که طراحی سایت ارزان را انجام می‌ دهند

وب سایت ها را غالبا با قالب آماده  و یا خدمات پشتیبانی خوبی را ارائه نمی کنند.

به کار گیری از قالب آماده ایراداتی مثل غیر قالب توسعه بودن، ایمنی و سرعت پایین

طراحی سایت ارزان | طراحی سایت در کرج | ماهور مارکتینگ

و عدم قابلیت ارتقا را دارد. به همین دلیل اصلاً توصیه نمی شود.

با خرید سایت آماده موجب هدر رفتن پول و زمان می شوید.

سایتی که قیمت پایین دارد در آینده می‌ تواند برای شما مشکلاتی را به وجود بیاورد و امکان دارد از ادامه روند راه‌اندازی سایت شما را ناامید کند.‌

شرکت‌ هایی هستند که طراحی سایت را با قیمت مناسب و همچنین با کیفیت انجام می دهند

که شما می توانید به مرور زمان در اینترنت حضور خود را بیشتر تقویت کنید.



تاريخ : | 16:13 | نویسنده : moadeli |

سئو سایت کرج: شاید این سوال برای بسیاری از کاربران به وجود بیاید که سئو چیست؟ سئو به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد.  عملیاتی که در آن با توجه به فرآیندهای مختلف سایت خود را در گوگل بتوانید بالا ببرید و ترافیک سایت خود را افزایش دهید. هنگامی که رتبه سایت شما در گوگل افزایش پیدا کند به راحتی می توانید کسب و کار خود را رونق ببخشید و با استفاده ازاین روش علاوه بر پیدا کردن مشتری های جدید به فروش بیشتری دست می کنید و گاهی این اتفاق موجب می شود که شما بتوانید برند خود را راه اندازی کنید.

سئو سایت کرج | طراحی وردپرس | ماهور وب سایت

این اتفاق گاه می تواند معکوس باشد یعنی اینکه استاندارد های لازم رارعایت نکنید و سایت شما افت پیدا کند و مشتریانی جدیدی که پیدا کرده اید را به راحتی از دست بدهید .

در اوایل دهه 90 میلادی بود که علمی در کامپیوتر پایه گذاری شد که با استفاده ازآن  می توان به بازاریابی محصولات و رونق بخشیدن

به کسب و کار رونق ببخشد ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات مفیدی را با شما در میان بگذاریم

مارا تا پایان این مقاله همراهی کنید تا بتوانید به دانش خود در این باره بیفزایید.

سئو سایت کرج | طراحی وردپرس | ماهور وب سایت

موتور جستجو چیست؟

ما در این مقاله از موتورجستجو صحبت کرده ایم شاید برای برخی این سوال به وجود آمده باشد که موتور جستجو چیست و برای چه کاری می توان از آن استفاده کرد؟

موتور جستجو گوگل،  ابزار آنلاین است که می توانید با استفاده از آن تنها با افزودن کلمه مورد نظر که به آن کلمه کلیدی نیز می گویند

اطلاعات مورد نظرخود را به دست بیاورید. مرورگر گوگل توانسته است سهم بسیاری از موتورهای جستجو را از آن خود کند،

برتری گوگل نسبت به سایرموتورهای جستجودر این است که اطلاعات مفیدو کاربردی تری را در اختیار کاربران قرار می دهد

و فرآیند جستجو را برای آن ها آسان می کند و عملکرد آن به دلیل هوش مصنوعی است که در هر کدام از این موتورها متفاوت می باشد

موتورهای جستجو مانند ربات عمل می کنند و به به بررسی صفحات مختلفی می پردازند می توان گفت که این ربات ها همان برنامه هایی هستند

که در لب تاپ و یا کامپیوتر وجود دارند و از سایت های مختلف  اطلاعات لازم را گرد آوری می کند . مطالبی که در گوگل وجود دارند

و برای برتری سایت خود استفاده می کنید بایدبدون تقلید و یا کپی برداری باشد و تعداد کلمات کلیدی در آن ها رعایت شده باشد

تنها کافی است از برای این امر یک محتوا نویس خلاق را استخدام کنید و دانش وی در این زمینه کمک های لازم را دریافت کنید.

کارکرد موتورهای جستجو به چهار روش زیر می باشد:

کراولینگ که در آن وب سایت ها مختلف را از لحاظ مختلف بررسی و مشاهده می کنند

صفحاتی که در موتور های جستجو هستند را مشاهده می کنندو به تجزیه و تحلیل آن ها می پردازند که به آن ایندکس یا همان فهرست کردن می گویند.

محتوای سایت را براساس کلمات کلیدی مندرج در وب سایت رتبه بندی می کنند.

و در آخر صفحاتی که برتری لازم را دارندرا برای کاربران به نمایش می گذارند این محتوا می تواند آموزشی، تفریحی و یا حتی تاریخی و ورزشی باشد.

سئو چیست؟

سئو را می توان از مهم ترین قسمت های بازاریابی اینترنتی دانست که مردم برای پاسخ به سوالات

و پیدا کردن اطلاعات را به موتورهای جستجو وارد می کنند . جواب سوالات خود را به بهترین نحو ممکن

دریافت می کنند.امروز برای جذب مشتریان و همچنین افزایش سرمایه خود و سود بالا تمایل دارند که از سئو سایت استفاده کنند.

بلکه این کار می تواند برای شما هزینه ای نیز در پی داشته باشد که صفحات شما را ر گوگل ارتقا دهد

و با هربار کلیک کردن از طرف مشتری جدید مبلغی را به گوگل پرداخت کنید وهنگامی که مدت اعتبار شما به پایان برسد مجدا آن را تمدید کنید.

مزیت استفاده از سئو سایت

  1. هرچه میزان ترافیک سایت شما بالا باشد گوگل برای تبلیغات شما هزینه ای را دریافت نمی کند.
  2. ترافیک ناشی از سئو به صورت یکنواخت و مستمر می باشد و با پایان اعتبار شما سایتتان از گوگل پاک می شود.
  3. از فاکتورهایی که تاثیر به سزایی در بهینه سازی سایت تاثیر گذار است.
  4. باید سایت ها به گونه ای طراحی شوند که قابلیت زوم شدن و یا کوچک شدن را داشته باشند که بتوان آن را در قاب های کوچک نیز خوانا باشد.
  5. از مهم ترین فاکتور های اساسی در سئو سرعت بارگذاری آن می باشد.


تاريخ : | 16:13 | نویسنده : moadeli |

سئوکار حرفه‌ای در کرجاگر می خواهید که در یک جای خوب برند و محصول خود را معرفی کنید بهترین را استخدام یک سئو کار حرفه ای است. سئو مجموعه عملیاتی است که در آن شما توانایی دارید با کلید واژه های مهمی سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانید. در واقع سئو حرفه ای است که در درون و بیرون سایت تکنیک‌ های عملیاتی را انجام می دهد تا بازدیدکنندگان سایت افزایش پیدا کند. با این کار در هزینه های تبلیغات کسب و کارتان صرفه جویی می کنید و باعث جذب مخاطب می شوید.

سئوکار حرفه‌ای در کرج | سئوکار حرفه‌ای | ماهور وب سایت

در تبلیغات آنلاین مخاطب با میل و خواسته خود به خرید محصولات و خدمات شما دعوت می شود این کار درآمد بسیار خوبی دارد.

برای این که از مزایای سئو بهره مند شوید دو راه دارید:

  • استخدام سئو کار حرفه ای
  • تبدیل شدن به یک سئو کار خوب

سئو کار چیست؟

کسی که مهارت و تجربه، دانش فنی و علمی در زمینه بهینه سازی سایت را داشته باشد متخصص سئو یا سئو کار حرفه‌ای است. این شخص توانایی دارد که بر اساس شیوه هایی که بلد است یا آن ها را از دوره آموزش سئو فرا گرفته است به بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو مبادرت کند.

یک سئوکار فوق حرفه ای با کمترین زمان با استفاده از الگوریتم های گوگل یا موتورهای جستجو گر دیگر سایت شما را برای کلید واژه های ممتازی که مخاطبان هدف شما را جذب می کند به سوی خود بکشاند. تمام مقالات فارسی و انگلیسی مربوط به سئو وبهینه سازی سایت را مطالعه می کنند و نکات مهم را در یک دفتر یادداشت می کند.

سئوکار حرفه‌ای در کرج

سئوکار حرفه‌ای در کرج | سئوکار حرفه‌ای | ماهور وب سایت

ویژگی سئو کار حرفه ای

  • به مخاطب قول ها و وعده های بی اساس، پوچ و توخالی مثل یک ماه رسیدن به هدف را نمی دهد اما این قول را می دهد که در سریع ترین زمان ممکن این کار را انجام دهد. اگر قول پوچ و توخالی داد او یک سئوی کلاه سیاه می خواهد برای شما انجام دهد.
  • مطالعه زیادی دارد و بسیار به روز است و تمام اخبار مربوط به الگوریتم های گوگل را پی می‌گیرد و روی سایت شما پیاده می کند.
  • برای سایت دلسوزانه زمان می‌گذارد و انرژی صرف می کند تا مشکلات سایت شما را بررسی و برطرف کند.
  • بر روی تمام ابزارهای سئو مهارت دارد.
  • شاید محتواهای شما را خود او ننویسد ولی در نوشتن محتوا ماهر و استاد است.
  • این توانایی را دارد که با ابزارهای ویژه رفتار کاربران شما را مورد بررسی قرار دهد.
  • سئو کار حرفه ای موجب می شود ترافیک سایت شما بالا رود و مشتریان زیادی برای خدمات یا محصولات شما فراهم شوند.
  • هیچ مشکلی در سایت شما از نظر سئو بیس بودن باقی نمی ماند و تمام کارهای سئو بیس سایت شما مانند متن جایگزین برای تصاویر، کم حجم کردن فایل های سی اس اس و جی اس، تایتل برای لینک و غیره را خودش انجام می دهد‌.

و موارد دیگر …. در نهایت شما را به هدفتان که فروش محصولات و خدمات می باشد می رساند.

در آمد سئو‌ کار حرفه‌ای

درآمد یک سئو کار فوق حرفه ای به عامل هایی مثل مهارت، سختی پروژه، تجربه، توانایی و تکنیک مرتبط است و همچنین درآمد یک سئو کار خوب و فوق حرفه ای به میزان تعهد کاری او ربط دارد.. سئو کاری موفق تر است و درآمد بیشتری دارد که بتوانند رضایت مشتریان را بگیرد و اعتماد آنها را جلب کند و تمام ویژگی هایی که در بالا گفته شد را در خود بپروراند.

اقدامات یک سئو حرفه‌ای

کلمات کلیدی را بررسی کند و بیشترین کلمه کلیدی که توسط کاربران جستجو می‌شود را مشخص کند. بعد از پیدا کردن کلمات اصلی و هدف باید سایت های رقیب خود را پیدا کنید و راهبردهای آن ها را پیدا و مورد تحلیل قرار دهید. بهترین راه این است که نقاط ضعف آن ها را پیدا کنید.

باید محتوای یکتا استفاده کنند. گوگل به آن هایی که مطالب کپی استفاده می کنند امتیاز کمتری می دهد اما اگر از محتوای یکتا استفاده شود امتیاز بیشتری به آن ها می دهد.

یکی از اقدامات سئو حرفه ای بازاریابی ایمیلی است به این صورت که به اعضای لیست ایمیل ارسال می‌شود تا بتوان با افرادی که ایمیل خود را هر روز چک می کنند ارتباط مداوم داشت.

افرادی می‌توانند در این کار موفق شوند که علاقه و پشتکار زیادی داشته باشند و از جان و دل برای یادگیری سئو وقت بگذارند و تجربه لازم را کسب کنند تا بعد از مدتی به یک سئو کار فوق حرفه ای تبدیل شوند.



تاريخ : | 16:8 | نویسنده : moadeli |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب واعظ
  • وب آسانسور
  • وب طراحی سایت
  • وب سافت دانلود